חדשות בארץ

קריאה לנשיא ריבלין: החרמת את בניון? תחרים גם את אביב גפן

בעוד הנשיא ביטל את השתתפותו של עמיר בניון בטקס במעונו בעקבות שיר מחאה, דורשים כעת מהנשיא לבטל השתתפות בטקס ממלכתי באילת, בו עתיד אביב גפן להופיע – לאחר שהתבטא קשות נגד בנימין נתניהו. בבית הנשיא מתנערים מאחריות

אא

זמן קצר לאחר הסערה שהתרחשה סביב שירו של עמיר בניון ושירו "אחמד אוהב ישראל", שגררה ביטול השתתפות בניון בטקס שערך במעון הנשיא, רובי ריבלין, בירושלים, עולה הסוגיה לדיון ציבורי, אם כי במינון נמוך מקודמתה.

מדובר בטקס ממלכתי לציון שחרור אילת, בו עתיד להשתתף הנשיא ריבלין, ועל הבמה עתיד להופיע הזמר אביב גפן. גפן, שידוע בהתבטאויות נועזות במהלך הקריירה שלו, עשה זאת גם בשבוע שעבר בהופעה מול 6000 איש, כאשר הכריז על הבמה את דעותיו על בנימין נתניהו, תוך התבטאות גסה שלא תיאמר – מיד אחרי המילים "צריך להעיף את ביבי..."

"נתניהו מכר את עם ישראל, נתניהו לא שם עליכם. נתניהו חיבל ביחסים עם אמריקה, אנחנו בבידוד מושלם, הוא שם חצי מישראל מתחת לקו העוני, הוא לא השאיר תקווה לכם, לסטודנטים, ליצור חיים נורמליים פה בישראל. צריך, בהליך דמוקרטי, בבחירות, להעיף את ביבי..." דבריו של גפן תובלו, כאמור, במילים שלא יאמרו.

הנשיא ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)הנשיא ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)

אתמול (שלישי) קרא ראש מועצת עומר, פיני בדש, לנשיא המדינה בתביעה שימנע את השתתפותו בטקס הממלכתי: "כפי שמנעת את השתתפותו של עמיר בניון בעקבות שירו "אחמד אוהב ישראל", חובה עליך למנוע את השתתפותו של אביב גפן בעקבות התבטאותו 'צריך להעיף את ביבי...'. אם אביב גפן יופיע בטקס הממלכתי לציון יום שחרור אילת, אני קורא לתושבי אילת ולכל מוזמני האירוע להחרים את הטקס".

מבית הנשיא נמסר כי מדובר בטקס ממלכתי הנמצא באחריות של מרכז ההסברה, הכפוף לשרה לימור לבנת. לנשיא אין אחריות על התכנים בו. הנשיא מתכוון לכבד את הטקס בנוכחותו והדבר מעורר התרגשות רבה באילת".

תגובת בית הנשיא הצליחה לעורר דיונים ברשתות החברתיות, ויצרה מרמור בקרב לא מעט אנשים שהתלוננו, אם זה היה מישהו אחר – הנשיא עדיין היה מתנער מאחריות?

תגיות:נשיא המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה