חדשות בארץ

לחייל חילוני חמגשית, לחרדי – סנדוויץ'

הם עוברים הכשרה משותפת במכללה, חיילים חילונים וחרדים. אבל הארוחות שלהם שונות. מדוע?

אא

במשך שמונה עד עשר שעות ביום, הם שוהים במכללה למנהל בפתח תקווה, לצורך הכשרה במסגרת "שחר כחול", פרויקט שילוב חרדים בחיל האוויר. מדובר בקבוצה של 40 חיילים חרדים שעוברים את ההכשרה, לצד חיילים מהמגזר הכללי שלומדים לימודים זהים.

החיילים החרדים מספרים כי בעוד החיילים כולם זוכים לאספקה שוטפת של ארוחה חמה במשך היום, מלבד הארוחות הקטנות הנוספות, מקבלים החיילים החרדים סנדוויץ' אחד ביום, וגם הוא, לדבריהם, לא תמיד טרי, ולעתים אף מגיע באריזות שתוקפן פג.

חיילים חרדים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)חיילים חרדים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

במענה לטענות החיילים החרדים, אמרו בדובר צה"ל: "מענה המזון בהכשרות החוץ-צבאיות, בהן אין מענה למטבח צבאי קרוב, מבוסס על כריכים. באחרונה נפתח קורס משותף לחיילים חרדים וחילונים בו מקבלים החיילים ארוחה חמה המסופקת על ידי בסיס צבאי. בשל הפנייה יפעלו בצה"ל להענקת מענה אחיד לכלל החיילים הנמצאים באותה מכללה".

"בעיית כשרות המזון בצה"ל אינה חדשה", אומר פ', חייל ששירת במסגרת שח"ר כחול. "גם בתקופת השירות שלי נתקלנו בבעיה של אפליה באופי הארוחות, בשל הקושי להתאים את רמת הכשרות של הארוחות המבושלות. קשה להבין איך צבא שדורש שכל שכבות האוכלוסיה ישרתו בו, לא מתאים עצמו לצרכיהם. אם יש חיילים שדורשים ארוחת מהדרין – מגיע להם לקבל אותה, ולא בצורה שונה משל חברם החילוני. לא בצורה של סנדוויץ' לצד חמגשית מלאה אוכל מבושל ומזין". פ' מוסיף כי לאחר מלחמות לא פשוטות, כמעט תמיד הסתדרו ההדורים ויושבו בין הצבא לחיילים, אך הדבר אמור להיות על סדר היום, ולא בדרך של מלחמות.

תגיות:חרדיםחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה