חדשות בעולם

פסק דין תקדימי: הרש"פ תשלם מיליוני דולרים לנפגעי טרור

כך גזר בית משפט פדרלי בניו יורק, לאחר עשר שנים של מאבק משפחות נפגעות טרור. 665 מיליון דולר זהו הסכום שנקבע כי על הרשות לשלם על נזקי טרור בשטח ישראל

אא

יותר מעשר שנים ניהלו משפחות ישראליות בעלות אזרחות אמריקאית, משפט מתמשך נגד הרשות הפלסטינית, בדרישה שישלמו פיצויים לנפגעי טרור באינתיפאדה השניה. אתמול (שני) פסק בית המשפט הפדרלי בניו יורק, כי על הרשות לשאת באחריות, ולשלם סכום של 665 מיליון דולר לנפגעי האינתיפאדה.

התביעה האזרחית שהוגשה על ידי עשר משפחות, האשימה את הרשות בתמיכה, מימון, ותכנון וביצוע פיגועי טרור בשטח ישראל. התביעה נוהלה בסיוע עורכי דין אמריקאים בכירים במיוחד.

עו"ד ניצנה לייטנר-דרשן, ראש ארגון "שורת הדין",  היא זו שניהלה את הקרב המשפטי עבור המשפחות. לייטנר-דרשן האמינה ביכולת לנצח, אך לא חשבה שהדבר יימשך זמן רב כפי שהתרחש.

מיליוני דולרים לנפגעי טרור (צילום: פלאש 90)מיליוני דולרים לנפגעי טרור (צילום: פלאש 90)

הדרך להביס אותם היא לחנוק להם את החמצן שמשמש אותם לטרור, אמר אחד האנשים שהיה שותף לתביעה, ונפגע עם אשתו ובנותיו בפיגוע באינתיפאדה השניה, פגיעה ממנה הם סובלים עד היום.

הממשלה הפלסטינית קיבלה באכזבה את פסק הדין: "זהו רק ניסיון נוסף של גורמים קיצוניים בישראל לנצל ולהשתמש לרעה במערכת המשפט האמריקנית כדי להצדיק את הקיצוניות של הממשלה הישראלית ולשיבוש פתרון שתי המדינות". עוד אמרו בתגובה, כי מדובר בהמשך של ניסיון להוליך שולל את העולם ולסלף את השקפתו על העוולות בפניהן עומדים הפלסטינים. "אנו ממשיכים להתנגד לקיצוניות ולאלימות ושומרים על המחויבות החזקה שלנו להתנגדות עממית לא אלימה", כך הודעת הרשות.

עורכת הדין לייטנר-דרשן התייחסה לסוגיית הכסף, והסבירה כי ישנן דרכים לאכוף את הפסיקה, ולוודא שהרשות אכן תשלם את הכסף.

תגיות:טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה