חדשות בארץ

נסיעת הבלהות של ביילה סברו: אנטישמיות במרכז ניו יורק

הנהג שאל אם היא יהודיה, ופתח בנסיעה מטורפת ברחבי ניו יורק. לבסוף החזירה לנקודת המוצא – ודרש כסף. המשטרה עמדה לצד הנהג, שהתגלה כבעל רישיון מזויף

אא

ביילה סברו, אישה יהודיה מניו יורק, לא האמינה שהתקרית האנטישמית הזו תקרה לה במרכז העיר ניו יורק. את תחושותיה העלתה לפרופיל הפייסבוק שלה, וזכתה למאות תגובות ושיתופים מאנשים שהביעו אמפתיה ורצון להקל.

סברו שעצרה מונית בניו יורק, נאלצה ללמוד על בשרה כי אסור לסמוך גם על נהגי מוניות.  לאחר שהתיישבה, פנה אליה הנהג ושאלה: "את יהודיה"? היא השיבה בחיוב, ואז פתח הנהג בנסיעה פרועה ומהירה תוך כדי שהוא משתלח עם לשונו בגידופים חריפים ומפחידים.

הפוסט של ביילה סברוהפוסט של ביילה סברו

האישה, מבוהלת והמומה, חיכתה לרגע בו יעצור הנהג, העונה לשם מוחמד, את המונית כדי שתוכל סוף סוף לרדת והסיוט יגמר. בשלב מסוים הוביל אותה הנהג לאותה נקודה בה אסף אותה זמן קצר קודם לכן. סברו שחשה בטוחה, התקשרה למשטרה וביקשה סיוע חירום.

ההפתעה הגדולה והמאכזבת, היתה דווקא בדמות הקצין שהגיע, ולתדהמתה חייב אותה בתשלום עבור הנסיעה, כפי שדרש הנהג. סברו ניסתה להסביר לקצין מה עבר עליה ומדוע הזעיקה אותו, אך הוא נותר איתן בדעתו. אם לא תשלם עבור הנסיעה, כך הבהיר לה, הוא יצטרך לעצור אותה.

מהקצין לא הגיעה ישועתה, אך לאחר שפרסמה את סיפורה ברשת החברתית, קיבלה עידוד מתגובות האנשים ופנתה להגיש תלונה נגד הנהג, מוחמד. מאוחר יותר נודע לה שהנהג המוסלמי הוא למעשה נהג עם רישיון מזויף. הדבר מוסיף סימן שאלה גדול, מכיוון שהמשטרה שהגיעה למקום, לו רק היתה בודקת את הנהג – היתה מגלה מי הפושע האמיתי. 

תגיות:ניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה