חדשות בארץ

סקר: 49% לא שינו את עמדתם לאחר דו"ח המבקר נגד נתניהו

תוצאות הסקר התפרסמו הבוקר. 41% אמרו שהסיכוי לתמוך בנתניהו - ירד. בליכוד אומרים שהדו"ח אינו לוקה בפלילים - ולכן אינו אמור להשפיע על הציבור

אא

סקר שנערך על ידי מכון "שילוב מילוורד בראון", ופורסם הבוקר (רביעי) בגל"צ, מעלה כי דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול (שלישי) בשעות הצהריים, גרם לירידה בתמיכה בבנימין נתניהו. 41% מהנשאלים אמרו שהסיכוי שיצביעו לנתניהו בבחירות הקרובות, פחת בעקבות פרסום הממצאים. 22% בקרב מצביעי ליכוד, אמרו שהסיכוי להצבעה מצדם פחת.

49% מהנשאלים בסקר השיבו כי המתפרסם בדו"ח לא שינה את עמדתם בנוגע להצבעה, 41%, כאמור, אמרו כי הסיכוי להצבעה בעד נתניהו - פחת, 4% טענו כי הסיכוי להצביע נתניהו - גדל, ואילו 7% אמרו שאינם מכירים את הפרטים בדו"ח המבקר.

בליכוד אומרים כי מכיוון שלפי המבקר, אין עניין פלילי בדו"ח, הוא אינו אמור להשפיע על הציבור.  "מי שלא אהב את נתניהו קודם לא יאהב אותו עכשיו, ומי שאהב אותו - דעתו לא תשתנה. הטענות על 'ראש ממשלה נהנתן' זה משהו שדנו בו רבות בעבר". עם זאת, הודו במפלגה: "ברור שהדו"ח לא נעים, אבל ריבוי הפרשות, כמו לדוגמה פרשת הבקבוקים, המאיסה את התקשורת על הציבור".

פרשת הבקבוקים וריהוט הגן, מעלות חשד לפלילים, וכפי שצויין בדו"ח, העביר מבקר המדינה לפרקליטות המדינה את המידע - במטרה שיוחלט האם להגיש כתב אישום נגד נתניהו, או שלא.

במחנה הציוני בחרו הפעם לשתוק, ולהתרחק מהדו"ח כמו מאש. מדובר כמובן בהחלטה אסטרטגית שהתקבלה, ולא מנעה מאנשי המחנה הציוני לחייך בצנעה, למראה הסעיפים נגד נתניהו. הם מקפידים לוודא שתגובתם לא תיראה כמו עניין פוליטי, מה שיכול לחזור אל המפלגה כבומרנג.

בדף מסרים פנימי של המפלגה, שהתפרסם בוואלה חדשות, נכתב מפורשות: "למקד את הביקורת רק על נתניהו, לא באישתו". עוד תידרך מטה המפלגה את חברי הכנסת שהתראיינו לתקשורת, כי צריך להתייחס לכהונת נתניהו ולא לפרטים שעלו בדוח המבקר. "זה לא החורים בשטיח, אלא החורים בחשבון הבנק של הזוגות הצעירים שלא גומרים את החודש", נכתב. 

תגיות:סקרבחירותביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה