חדשות בארץ

מחקר חדש: מעשנים מתים כעשור מוקדם יותר

כולנו יודעים שהעישון מזיק לבריאות, אבל רובנו לא יודעים עד כמה. מחקר חדש מציג ממצאים פסימיים במיוחד. אחד מהם: רבים מהמעשנים מתים כעשור לפני אנשים שאינם מעשנים

אא

במשך עשר שנים ערכו החוקרים של המכון האמריקאי לסרטן את המחקר הנוכחי על נזקי העישון. למרות שכולנו מכירים את האזהרה של משרד הבריאות, ומודעים לסכנה האורבת - רובנו פשוט לא מעריכים נכונה את ההשפעה ההרסנית של העישון, על גופנו ונפשנו.

כבר לפני פרסום המחקר, נמצא העישון כגורם מוביל של למעלה מ-20 מחלות (ביניהן סרטן לסוגיו), והוכח כגורם המוות האכזרי ביותר בארה"ב.

במחקר החשוב השתתפו כמיליון בני אדם – מעשנים ושאינם מעשנים, חולים במחלות שונות, וכן אנשים בריאים לחלוטין. ומה הממצאים? פסימיים למדי. מחלות עורקים ולב, סרטן ריאות, דלקות למיניהן, מחלת כליות, מחלת מעיים, התקף לב ושבץ, מחלות ריאה כרוניות ועוד – הם רק חלק מהממצאים העגומים (שלא לדבר על כל שאר המחלות הקיימות, שהגורם שלהן טרם נבדק).

לפי נתוני המרכז האמריקני לבקרה ומניעת מחלות, כ-42 מיליון מעשנים חיים כיום בארה"ב, 15% מהם נשים ו-21% גברים. מסתבר שיש גם קשר ישיר בין עישון לבין מעמד סוציו-אקונומי, שכן מרבית המעשנים שנבדקו השתייכו למעמד הנמוך – דהיינו אנשים שסבלו מעוני, ובעלי השכלה נמוכה.

זאת ועוד, לאחר ניתוח מקרי מוות במשך כשנה, מצאו החוקרים נתון מזעזע נוסף: העישון מקצר חיים באופן משמעותי, ואחוזי התמותה של מעשנים הוא גבוה בעשרים או שלושים אחוז יותר, מאלו שאינם מעשנים. מה זה אומר? שמעשנים, לא רק שמתים כעשור לפני אלו שאינם מעשנים, אלא אף סובלים לפני מותם מכל מיני מחלות משונות, שהמכנה המשותף של כולן הוא סופני.

במחקר נמצא קשר ישיר בין תדירות עישון לסיכון לחלות במחלות קשות וסופניות. ומה באשר מעשנים 'לשעבר'? המחקר הראה שככל שהשנים עברו מבלי שהללו יגעו בסיגריות – כך קטנו סיכוייהם לחלות במחלות קשות.

תגיות:עישוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה