חדשות בעולם

הדרדרות מצב היהודים בדנמרק - מסתירים את הכיפה

הפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן הוא עוד שלב בהדרדרות מצב היהודים במדינה. עד בוא המוסלמים לדנמרק, היו היהודים שותפים מלאים לכלכלה, פוליטיקה, ועוד. היום האנטישמיות מפילה חללים

אא
הקהילה היהודית בדנמרק טרם התאוששה מהפיגוע שהתרחש אתמול (ראשון) בפתח בית כנסת בקופנהגן, הבירה. בפיגוע נרצח המאבטח דן אוזן, ששמר באותו זמן על בית הכנסת, בו התקיימה חגיגת בת מצווה לילדה מקומית. בדיווחים שהתקבלו ברשתות דניות עולה, כי כמה ימים לפני הפיגוע בבית הכנסת, רוססה האנדרטה שבכיכר ישראל בצלבי קרס. מדובר בכיכר ששמה שונה בשנת 1968, לרגל 20 שנות יחסים דיפלומטיים בין המדינות. המשטרה מעריכה כי המרססים היו קיצונים מוסלמים.
תמונת המחבל כפי שפרסמה המשטרה המקומיתתמונת המחבל כפי שפרסמה המשטרה המקומית
לא פחות מ-40 שוטרים הוצבו הבוקר (שני) סביב בית הכנסת הגדול בקופנהגן. כוחות גדולים ביותר של משטרה, נצפו גם סביב מוסדות יהודים נוספים ברחבי המדינה. הדבר צפוי להימשך לאורך התקופה הקרובה לפחות, כדי להיערך למקרים של אנטישמיות שתופיע מכיוון צפוי ובלתי צפוי.
רוב היהודים בדנמרק, שאינם עולים על 10 אלף איש, ממש כמו לפני 100 שנה, אינם דתיים באופן מובהק, ובקהילה היהודית בבירה, רשומים 2500 איש חברים. בית כנסת אחד גדול נמצא בעיר. גם ההתבוללות היא נגע שפשה בקרב היהודים הדנים. השילוב של היהודים עם הגויים בדנמרק היה די מושלם במשך שנים רבות. הם הגיעו למשרות בכירות, חיו בתחושת ביטחון, ושולבו היטב גם בפוליטיקה. ההרס האמיתי החל עם הגעת אסלאמים למדינה. הפיגוע בבית הכנסת, כך מסתבר, הוא עוד קרע בתהליך ההידרדרות שחווה הקהילה היהודית במקום.
כמו במדינות אחרות באירופה, ובפרט בסקנדינביה, גם בדנמרק, מתקיימות הפגנות רבות נגד ישראל, בשל היחס שלה לפלסטינים. הביקורת כלפי היהודים במדינות אלו, ויחסי ישראל עם הפלסטינים, ממלאים חלק משמעותי בזהותם של רבים מהמהגרים המוסלמים מהמזרח התיכון. 
תגיות:דנמרקפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה