פעילות הידברות

המח מאחורי הקלעים של מאגר השידוכים החרדי

הוא בחור חרדי בן 21, שהחליט להתנדב בהידברות עד שיקבל עבודה קבועה. חודש אחרי שהתחיל לבנות את מאגר השידוכים של הידברות, קיבל הצעה משתלמת והחל להתקדם בתחום. ראיון עם קובי כרמל, צעיר מוכשר להפליא, שבנה בהתנדבות את מאגר השידוכים החרדי, מבית הידברות

אא

את אתר שבע ברכות של הידברות אתם מכירים? כנראה שכן. אחד האתרים הפופולאריים שזכה לתהודה בשל הקונספט השונה שלו, והתוצאות המבורכות שיצאו ממנו. כשמו כן הוא – אתר שידוכים לדתיים, מפוקח ומסונן. לפני כחודש הצטרף אליו אחיו הצעיר - "מאגר השידוכים החרדי", שנועד לתת שירות דומה לציבור החרדי, רק בפלטפורמה שונה ובאופנים שונים, המותאמים למגזר.

הדבר המעניין הוא, שמאגר השידוכים החרדי - קונספט מעניין במיוחד שמרכז שידוכים לחרדים - נולד בדרך של נסים וחסדים, והרבה שליחים טובים. בחור אחד שרצה לעשות חסד, יוזמה של אנשים בארגון שביקשו להועיל, והחיבור ביניהם יצר את האתר שמלא בברכות ובתים כשרים בישראל.

"זה היה לפני שלוש שנים בערך", משחזר קובי כרמל, 21, "הייתי בחור חרדי צעיר שמבין קצת באינטרנט. שלחתי לאתר הידברות הודעה שאני רוצה להתנדב בדברים שקשורים לתחום. לא היתה לי עבודה מסודרת, ורציתי להתאמן ולהתנסות, אבל לא רציתי משהו סתמי וללא ערך, אז חיפשתי מקום שבו אוכל לתרום ולעזור".

"חודש אחרי שלקחתי את המשימה – קיבלתי עבודה קבועה"

"יום אחד, לפני פחות משנה, התקשר אלי דודו כהן (העורך הראשי של אתר הידברות – ש.ח) ואומר לי, 'ראיתי את פרטיך במאגר המתנדבים שלנו'. הוא שאל אם אני רוצה לבנות אתר. חשבתי לעצמי שאם עדיין אין לי עבודה, ואני יכול להרוויח כאן מצווה, וגם להתמקצע, אז למה לא?".

וכך החלה דרכו של קובי בהידברות. לאחר פגישות עם אנשי הארגון, תיאום ציפיות ועוד, החל את בניית מאגר השידוכים החרדי. "חודש אחרי שהתחלתי לעבוד על האתר, קיבלתי עבודה קבועה בחברת אינטרנט", אומר קובי. "אני בטוח שיש קשר בין הדברים".

בניית אתר אינה סתם עוד עבודה כזו שאפשר לעשות כלאחר יד. היא דורשת ידע, תכנון, מאמץ, ריכוז, ובעיקר הרבה מאוד זמן. "מה שבהתחלה כמובן היה לי בשפע", הוא מציין כלאחר יד. "אבל כשקיבלתי את העבודה הקבועה זה היה יותר קשה".

אז התחרטת שלקחת את ההתנדבות הזו?

"מה פתאום", קובי כמעט כועס על השאלה. "קצת קשה, אז מוותרים? זהו? אני לא אומר שזה היה קל, היו לי גם רגעים קטנים כאלו שחשבתי לעצמי שאולי מיהרתי להיכנס לזה, אבל ממש רק לשניות, כי ברור שהתחלתי מצווה, והמתחיל במצווה אומרים לו גמור. היה לי ברור שאני לא מפסיק לבנות את האתר להידברות. הידיעה שזכות כל כך חשובה מניעה את המעשה הזה, היא זו שנתנה לי את המוטיבציה. התחלתי לתמרן בין פרויקטים, לקחתי את האתר הזה כעבודה לכל דבר, ומבחינתי היא נכנסה ללו"ז שאני חייב לעמוד בו. בגלל אילוצים כאלה ואחרים, גם מבחינת הרצון לשנות קונספט כדי להגיע למוצר המושלם, היו עצירות פה ושם של העבודה, אבל אחרי שמונה חודשים בערך, היה אתר יפה ומוכן".

ניצול כישרון מולד לטובת הכלל

מאז ומעולם הוא אהב לעסוק בעריכת וידאו. "כל פעם שהייתי קצת משועמם, רצתי לחפש מה אפשר לערוך. מעולם לא למדתי את התחום - אבל פשוט הבנתי שאני יודע לעשות את זה. בהמשך החלטתי שאני הולך ללמוד בניית אתרים, כי זה משך אותי מאוד, ורציתי להתמקצע. עד שהגעתי ללימוד הרשמי, ניצלתי כל שעה פנויה ללימוד עצמי".

עד שהתמקצע הספיק קובי לבנות כמה פרויקטים בתחום האינטרנט, וכיום גם עוסק בפיתוח אתרי אינטרנט כמקצוע לכל דבר.

בחור צעיר בתחום כל כך שוחק, איך זה מסתדר?

"קודם כל, חייבים באמת לאהוב את התחום הזה, אחרת זה עלול לדכא", מסביר קובי ספק ברצינות ספק בצחוק. "מי שלא מתחבר במיוחד, עדיף שימצא עיסוק אחר. אבל אני רואה את התחום הזה כמעניין, מאתגר, ומתחדש כל הזמן. יש כאן הרבה תכנון, יש את האפיון הוויזואלי, העיצוב, הרבה מאוד צורות וצבעים, תכנון עבודה שבסופה ייצא מוצר מוגמר שנראה מצוין. זה ההפך ממשעמם. יש את השלב הטכני כמובן, אבל הוא שפה עשירה ומתוחכמת בפני עצמה, ואותי זה מרתק. אני קורא את השפה, יודע מה אני הולך לעשות, ויכול לראות בדמיוני את התוצאה הסופית.

"אני יכול לומר שהאנשים שביקשו להביא לציבור את הבשורה הזו, של אתר שידוכים לחרדים על טהרת הסינון והליווי, עשו את העבודה הטובה ביותר, עם הרצון הכי חזק שיכול להיות. הייתי שם כדי לראות ולשמוע, וזה נתן לי להבין כמה הוא חשוב. אני עוקב אחריו, כן, כי זה משהו שאני מרגיש חלק ממנו, בכל זאת הוא פרי שלי. כל סיפור טוב שאדע שיצא מהמאגר, יגרום לי לסיפוק גדול".

לכניסה למאגר השידוכים החרדי - שידוכים לחרדים.

תגיות:שבע ברכותעבודה בהתנדבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה