טורים אישיים - כללי

ריח הבחירות משתלט על ריח הבצק

הפרשת החלה המשותפת של ח"כ עליזה לביא וליהיא לפיד מריח לא טוב. שיפי חריטן מעדיפה להגיע להפרשות חלה של נשים שהמצווה היקרה קרובה ללבן במשך השנה כולה

עליזה לביא (מימין). בין הפרשת חלה לפוליטיקהעליזה לביא (מימין). בין הפרשת חלה לפוליטיקה
אא

עם כל הציניות והאדישות שאני מסוגלת להפגין, או להרגיש באמת - וישנם רבים שיעידו שזו אני ואין מה לעשות - ישנם דברים שאפילו אני לא מסוגלת להישאר אדישה מולם. מה למשל? טקס הפרשת חלה. כשאני שומעת את צמד המילים הפרשת חלה, עולה בי ריח נעים של בצק רך ולבן, כזה שעוד שעה קלה ייקלע לצורות שונות וייצא מהתנור בצורת חלה יפה וריחנית. אבל עוד לפני כן, אם הוא במשקל המתאים, אקח ממנו חתיכה להפרשת חלה, תוך כדי תפילה ובקשה.

מזה שנים שהטקס המרגש הזה נעשה בקרב קבוצות נשים. ידוע כי כוח קבוצה גדול מכוח אישה יחידה. על פי רוב מלווים הטקסים הללו על ידי רבנית, מנחה מרגשת, אפילו זמרת, והנשים נשאבות למקום הטהור הזה ומבקשות בעת רצון על כל דבר ודבר.

במעבר חד, גם אני קראתי שח"כ עליזה לביא (יש עתיד) וליהיא לפיד, אשת יו"ר אותה מפלגה, יאיר לפיד, יקיימו או ישתתפו בטקס הפרשת חלה השבוע בנתניה.

את האמת? אין לי שום דבר נגד עליזה לביא, אלא שלדעתי היא פשוט נמצאת במפלגה הלא נכונה, ופועלת בדרך שאינה יכולה להתקבל עלי כאישה מאמינה. וליהיא? עם כל הכבוד, אישה שתמכה ותומכת בבעל שכל מעשיו ואמירותיו הן נגד ציבור שומר תורה ומצוות, נגד ערכי היהדות, נגד כל מה שנובע ממנו ריח קדושה - דווקא היא מגיעה עכשיו למעוז הקודש והטוהר, טקס הפרשת חלה? לא מריח קצת כמו בצק שנחמץ?

שלא תבינו לא נכון, אני חושבת שהיהדות היא נחלת כל אלו שדבקים בה ומאמינים בה, ורוצים אותה. אני פשוט אומרת שמריח לא קצת לא נעים באף כשרגע לפני בחירות, אנשים שאין בינם ובין הקהלים שמגיעים לערבי הפרשת חלה מכנים משותפים, או לפחות כך הם מוכיחים ופועלים קבל עם ועדה - מגיעים למקומות שהם מעוז הקדושה והטהרה של האישה היהודית המאמינה, ללא משחקים או זלזול ביהדות במתכונתה המוכרת.

זה באמת תמים לדעתכם? האם הן מגיעות לשם במטרה לקדש שם שמים? במטרה להתפלל באמת על עם ישראל ובני ביתן? האם המצווה הזו כל כך בנפשן, עד שהן טורחות להגיע לנתניה להשתתף בטקס שכזה? או שאולי ריח הבחירות מצליח להשתלט על ריח הבצק?

לי זה נראה קצת צבוע ומתחסד, קצת מנסה לקושש קולות של מגזר מאמין. בדמיוני אני רואה את גברת לפיד סותמת את האף, צוללת, "עוברת בשלום" את הערב הזה ומסמנת "וי" על המשימה. אני מקווה מאוד שאינני חושדת בכשרות. אולי ליהיא בכלל מתחזקת? אבל מה לעשות, התרגלנו לחשוב גם בראש הזה של האדם שניצב מולנו, ומראה לנו מה הוא חושב עלינו. אז אני לא מצליחה להתרגש מהמחווה המשותפת של נשות "יש עתיד" בטקס הפרשת החלה. אני מעדיפה אותו נטול ריח בחירות, נטול ריח פוליטיקה, נטול ריח של מוכנות למכור עקרונות, נטול ריח אינטרסים, נטול ריח של מעשה כל כך יפה, ממניעים שאינם ברורים לי.

מעדיפה את טקס הפרשת החלה שלי עם אנשים בעלי לב חם, שמצוות הנשים באמת קרובות לליבן וחשובות להן, ויגיעו להפריש חלה במשך כל השנה, מתוך אמונה אמיתית ותמימה, מתוך אהבה אמיתית ובעיקר בלי אייטמים סביב המחווה, מתוך פשטות ואמת. מתוך אמת פשוטה.

תגיות:הפרשת חלהיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה