הרב יצחק זילברשטיין

מכתבו של הגר"י זילברשטיין להורי הקדושים שנרצחו בטבח הנורא

במדרש יש מיכאל שר הגדול מקריב נשמתן של צדיקים על המזבח של מעלה, ועל זה תקנו ואשי ישראל". וברור שבנכם הי"ד שנרצח בעודו שקוד על תלמודו, הוא מאותם קרבנות המתקבלים מאהבה לפני בורא העולם לכפר על העם היהודי

אא

בס"ד יום ראשון, ב' לחודש אדר השני תשס"ח

לכבוד מכובדנו... הי"ו

המומים וכואבים אנו ביחד עם כל כלל ישראל על הרצח הנתעב של בנכם היקר... הי"ד.

בתפילה הננו אומרים: 'ואשי ישראל ותפילתם מהרה באהבה תקבל ברצון', וכתב הטור (או"ח סי' ק"כ): "ובמדרש יש מיכאל שר הגדול מקריב נשמתן של צדיקים על המזבח של מעלה, ועל זה תקנו ואשי ישראל". וברור שבנכם הי"ד שנרצח בעודו שקוד על תלמודו, הוא מאותם קרבנות המתקבלים מאהבה לפני בורא העולם לכפר על העם היהודי.

וכבר כתב הסטייפלר, במכתב תנחומין להורים שכולים אשר בתם נרצחה: "הנני משתתף בצערם של ההורים השכולים, ה' יתברך ינחמם. והנה באמת עבור הצדיקה הזו אין מה לדאוג כלל, כי היא כבר עלתה בעילוי נפלא ועצום מאוד למקום מנוחתה ב-ש"י עולמות שלה, וגדולה הרבה יותר מצדיק העובד את ה' יתברך כל ימיו בתורה ומצוות, וכמבואר בפסחים (נ'.), דהרוגי לוד אין אדם יכול לעמוד במחיצתן, והיינו משום שנהרגו על קידוש ד'.

וברור הדבר, שאילו ניתן לה עכשיו רשות לחזור לעולם-הזה, למצבה הקודם שהיה לה, לא היתה רוצה כלל וכלל לחזור, כי מה לה ולעולם-הזה המלא צרות ויגונות, בזמן שהיא כבר מאושרת בעידון העליון בקדושת עליונים ואהבה בתענוגים. ועיקר הצער והכאב הוא אצל ההורים השכולים, וכל המשפחה הרמה הכואבים על זה. המקום ברוך-הוא ינחם אותם וירפא את כל המשפחה כולה בכל הברכות והצלחות, ושובע שמחות והרווחות שמורים בכל וערוכות, חיי אריכי ומזוני רויחי וסייעתא דשמיא וכו', אכי"ר".

המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו לדאבה עוד.

יצחק זילברשטיין

רב שכונת רמת אלחנן - ב"ב

וראש כולל בית דוד - חולון

לרכישת ספרי "והערב נא" הקליקו כאן.

תגיות:והערב נא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה