שאל את הרב - כללי

כיצד ראוי להופיע עם כלי שיר?

  • כ"ז טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, ראשית אציין שב"ה בשנים האחרונות עשיתי צעדים גדולים ביהדות. לשמחתי זכיתי לעבור ללבוש חרדי, להתפלל שלוש תפילות ביום, להינשא ולהקים בית כשר ועוד המון דברים גדולים וטובים לאין ערוך עליהם אני מודה לקב"ה. אלה מתנות גדולות. וחלק גדול מהאושר שלי בזכות הרב עובדיה ע"ה, בזכות הרב שלי ועוד רבנים טובים וגם בזכותכם... לשאלתי - לפני שהתחלתי על מדרגות הקדושה הייתי מנגן המון מול קהל ובזכות התחזקותי הפסקתי לחלוטין לשיר שירי חול וכעת הניגון שלי גם כן רוצה להיות בקדושה. כל הזמן יש בי צורך לנסות ולקרב אנשים באמצעות הניגון לתורתנו הקדושה. ואני מוצא עצמי מנגן פרקי תהילים. עולות בי המון תהיות לגבי הניגונים הנ"ל. רציתי לדעת כיצד ניתן לערוך את הניגון באופן שישמור על כבודו הראוי. האם ישנם כלים מסויימים שיש להשתמש בהם, מקצבים מסויימים או סולמות מוזיקליים שטוב לעשות והאם מקצבים מערביים אכן אסורים על פי גדולי התורה. האם ניגון מוכרח להיות בעל טעם מזרחי מובהק או מאידך צריך להידמות לפרקי חזנות אשכנזיים קלאסיים? כמו כן האם יש היתר לפרסם את הניגון באתרים כגון youtube וכולי' ... אשמח מאוד להתייחסות בצורה של קישורים לדוגמא. כמו כן אשמח אם התשובה תהיה לאור דרכו של הרב עובדיה ע"ה.

תשובה

לכבוד השואל, 

אייעץ לך להתקשר לר' יוסף קרדונר ולדבר אתו - אולי אפילו בפגישה פנים מול פנים או - לפחות בטלפון, שככל הנראה הוא יוכל לענות לך על רוב שאלותיך בנושא הזה  - אם לא על כולם. 

ואם זה לא מסתדר לו או שהוא חושב שהוא איננו הכתובת הנכונה, תשאל אותו אם הוא יוכל לייעץ לך על מישהו שכן יוכל להדריך אותך ולענות על שאלותיך בנושא.

מספרו : 02-999-1784

בברכה להצלחה ולהרבה סייעתא דשמיא בדרכך, אשריך שאתה רוצה לקדש שם שמים על ידי ההשתמשות בכח הקדוש של ניגון, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה