זוגיות

שידוכים - מי יכול לעזור לנו?

  • ד' טבת התשע"ה
אא

שאלה

אנחנו חרדים 6 בנות אחת גרושה אחת לפני כמעט שנה פירקה שידוך הורים גרושים אין כסף אין גבר שיכול לברר בשידוכים אחות שירדה מהדרך כמעט בתאום ואחת שממש נהייתה חולה בנפשה עד כדי שלא יוצאת מהבית כולם מעל גיל 20 אפילו למכולת כבר יותר משנה.בנות טובות בגלל שההורים גרושים מורידים אותנו המון פעמים... מה אפשר לעשות? מי יכול לעזור לנו ?????

תשובה

לכבוד השואלת, 

מאד מאד כואב לשמוע על מצבכן.

אני לא יודע מי היא הכותבת, אבל משמעות המכתב היא שכותבת המכתב אין לה אחת מאותן בעיות רקע שנזכרו, רק שמחפשת שידוך. 

לכן העצה שאחשוב לתת במצב היא, שלא להסתכל ולא להתיחס לכל מה שקורה מסביב, לא לגבי ההורים, לא לגבי הכסף, לא לגבי שאר האחיות וכו'. 

רק ראוי לך למצוא לעצמך איזשהו עבודה, ותשקיעי לעבוד מספיק שעות באופן שתוכלי כעבור מספר חדשים לקבץ ולשמור על איזה סכום כסף לצרכיך. 

גם באותו זמן תנסי להכין עצמך באופן הכי מתאים לשידוך (וכגון אם דרוש להוריד קצת משקל תעבדי גם על זה), ואח"כ תתחילי בעצמך להסתובב אצל השדכנים להצעות (מסתמא ידוע לך שכך זה הולך אצל רובן של הבעלת תשובות, אין להן הורים שידאגו בשביל השידוך שלהן, והן מתאמצות בעצמן ללכת לשדכניות ולמצוא לעצמן שידוכין).

ובשעה שיערכו לך פגישה (הן בפגישה עם השדכנית והן בפגישה עם הבחור), תתלבשי בשמלה מתאימה (ואם יש צורך, תקני לך שמלה שכזו מהכסף שעבדת בחדשים הקודמים), כי כן אמרו חז"ל בגמרא, שראוי שהאב ילביש את בתו במלבוש יפה, בכדי שתזכה לשידוך טוב (קידושין ל:).  

ואת תהי אמיתי עם השדכנים, ותגידי להם מלכתחילה שאין לך כסף במשפחתך להתחתן איתו יותר ממה שאת מרויחה בעבודה.  והואיל ואת עושה כל מה שביכולתך, יעזור לך הקב"ה שתזכי למצוא חתן ראוי, שענין מיעוט הכסף שמצדך לא יגרום בעזרת השם מניעה לגבי סגירת השידוך.

 

וכאשר הקב"ה יעזור בעזרת השם ותזכי לכל זה [כי אין הקב"ה דורש מן האדם לעשות יותר ממה שביכולתו, והואיל ואת עושה הכל, אז בודאי הוא  יעזור לך], אז בעזרת השם, אחרי אשר את תתישבי קצת עם בעלך החדש בעזרת השם, אז תוכלי להתחיל גם לעזור גם לשאר אחיותיך בעזרת השם. 

ויהי רצון שהשם יתברך יתן לך את כוחות הנפש שאת דרושה להם כעת, ושתזכי באמת לראות בישועת השם ולבנות בית נאמן בישראל, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שידוךשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה