תורה ומדע

האם כולנו נוצרנו מאדם וחווה?

  • ה' חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני חוזר בתשובה ושמעתי שאלה שאתאיסט שאל, וזה בלבל אותי. אני שואל לא חס ושלום כי אני לא מאמין בהשם - פשוט זה הקשה עליי קצת.

הוא שאל: אם כל בני האדם הגיעו מאדם וחווה, איך יש להם גנים שונים? שמעתי מאיזה רב שהזוהר אמר שהיו אנשים לפני אדם וחווה, וזה לא היה ברור לי. בבקשה תענו לי.

תודה רבה.

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
נראה לי שהתכוונת לשאול על סוגי דם שונים. והתשובה לכך היא שמאדם הראשון נולדו אנשים רבים, והאנשים הללו התפצלו לאזורים שונים, ונוצרו וריאציות גנטיות (זו הסיבה שיש אנשים שחורי-עור, ואנשים לבני-עור, ואנשים מלוכסני עיניים וכו', וכולם הם בני נח, והגיעו בסופו של דבר מאדם וחווה). דבר זה מראה שאכן כולם יוצאי אדם הראשון.
 
התהליך של שינוי צבע עור, וסוג הדם, ודברים בסגנון זה, אינם בגדר אבולוציה, כי הם לא יצירה חדשה, אלא רק וריאציה גנטית בתוך די-אנ-אי קיים. אף קוף לא הפך לאדם בתהליך הזה, ואף לטאה לא הפכה לציפור. בני אדם נותרים בני אדם, למרות השינויים החיצוניים, כמו שפרפרים בוקעים בכל מיני צבעים אך הם עדין פרפרים.
 
תשובה נוספת שכתבתי בנושא סוגי הדם:
התהליך של שינוי בסוגי הדם יכול היה להתרחש בכל דור, ואינו קשור לאבולוציה או "התפתחות" כלשהי, אלא רק לוריאציה גנטית. גם בעלי דם שונים יכולים להתחתן אלה עם אלה ולהוליד ילדים, כך ששינוי חדש תמיד יכול להתחיל לאחר דורות רבים.
הפיצול יכל להתרחש לראשונה אצל אנוש או תולדת קין, בדור המבול או בנח ובניו.
 
האדם הראשון היה נזר הבריאה, אב כל חי, ממנו נפוצו כל היצורים החיים. איננו יודעים איזה סוג דם היה לו, שמא כל סוגי הדם היו כלולים בדמו הראשוני. מה שאנו כן יודעים, הוא שהקב"ה ברא את הביולוגיה ומכוון אותה בכל דור, וכפי שהוא שלט באורך חייהם של בני האדם בדור המבול, הוא גם החליט באיזו תקופה אילו סוגי דם יעבירו בני האדם לצאצאיהם. 
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה