שאל את הרב - כללי

צניעות חצאית מכנסים

  • כ"ג אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום קוראים לי טליה אני בת 13 . אני חושבת כשאני יהיה גדולה אני ירצה להיות עם מכנסיים כי לא נוח לי עם חצאיות אני דיברתי עם אימי והיא אמרה לי לפינות אלייך כי היא לא יודעת מה להגיד לי אני רוצה ללבוש מכנסיים אבל אני לא אשכח את הדת אני כל בוקר אתפלל ובשבת אני אשמור על ההלכות ואני ילבש בשבת חצאיות וילך עם מטפחת וגם אני נורא רוצה לשרת בצבא ולא באלי לעשות שרות לאומי אני נורא אשמח אם תסביר לי גם (אם אתה יודע) איך הקב"ה נולד . תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

בורא עולם ברא את ששת ימי המעשה ואת השבת ובכל שבעת ימי השבוע ה' הוא המלך וחובה לשמוע בקולו ולציית לכל ההלכות בכל ימות השבוע. לא הבנתי איך את רוצה להיות יראת שמיים אבל לא להקפיד על ההלכות כל השבוע ורק בשבת לשמור את ההלכות. החובה לשמור את ההלכות היא בכל ימות השבוע ומאחר ואין צנוע לבת ישראל ללכת עם מכנסיים, לא ניתן ללכת עם מכנסיים לא בימות השבוע ולא בשבת.

אי הנוחות בוודאי שלא מצדיקה אי ציות לצווי ה' וחלילה להקל עקב קושי. אין ספק שיש לעשות הכל שהחצאית תהיה נוחה במסגרת ההלכה כגון אם חצאית צרה מקשה עלייך תלכי עם חצאית רחבה יותר וכדו' אולם אין להקל ולא ללכת עם חצאית כשרה וצנועה המכסה את הברכיים כהלכה.

בעניין הצבא. למרות הרצון שלך לתרום את עצמך למען עם ישראל תבורכי על נדיבות ליבך אין ללכת לצבא, שירות נשים בצבא נאסר על ידי כל גדולי ישראל ואין זה לרצון לפני ה' שתלכי לצבא, השירות הכי גדול שלך לעם ישראל הוא בשמירה על טהרתך וצניעותך ובהקפדה יתירה על כל הלכות התורה ואז תזכי להיות מאלו שנאמר עליהן בזכות נשים צדקניות תבוא הגאולה במהרה.

בעניין מי ברא את הבורא http://www.hidabroot.org/he/question/21580

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה