שאל את הרב - כללי

אין מסייעים לי לקיים מצווה?

  • כ"א אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, לפעמים אני ממש רוצה לקיים מצווה מסויימת אך לא מזדמן לי , לצורך העניין אני רוצה לקום לסליחות שמה שעון מעורר אך לא שומעת אותו בכלל, שבבוקר רגיל ברוך ה אני שומעת ומתעוררת. איך זה קורה? האם אין מסייעים בידי לקיים את המצווה??? דבר שני, קראתי בחסידות שכאשר נעלה לעולם הבא אז נלמד את התורה הנסתרת, האם אני, בתור אישה שלא לומדת את התורה הנסתרת אזכה גם ללמוד את התורה הנסתרת? או זה רק מי שלומד את הנסתר בעולם הזה? דבר שלישי, אם כל התכלית שלנו היא ללמוד תורה, מדוע תהיה תחיית המתים ו'עולם כמנהגו נוהג'? למה שלא נעלה כולנו לעולם הבא ורק נלמד תורה ונעלה בעוד מדרגות? תודה מראש.

תשובה

 

לכבוד השואלת, 

1. הדבר ידוע שכאשר מגיע לקיום מצות ישנם נסיונות מיוחדות. כי הכלל הוא "לפום צערא אגרא", "לפי הצער הוא השכר" - וזה לפי שתמיד רוצים לראות בשמים כמה אדם רוצה לקיים את המצות.

2. התורה של עולם הבא שונה מן התורה שבעולם הזה. בתורה גנוזה האור כביכול של הקב"ה - א"כ כלומדים הנסתרות לעתיד לבוא, פירוש הענין שנזכה להרגיש את התקרבותינו להקב"ה; וכמובן שגם הנשים יזכו להרגיש את זה .

3. התכלית שלנו כיהודים אינו רק ללמוד תורה אלא לקיימו בעולם הזה עד כדי שכל מציאות העולם הזה יתהפך לטוב עקב שמירת התורה שלנו. "עולם כמנהגו נוהג" הנאמר לגבי ימות המשיח- "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד" (ברכות לד:), וכן תחיית המתים, הם דוגמאות של  הפיכת כל מציאות העולם לטוב עקב כללות שמירת התורה שלנו שבכל הדורות. 

בברכה,

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה