שאל את הרב - כללי

מה רצון הבורא ממני

  • כ"א אלול התשע"ד
אא

שאלה

אני רוצה בפתח דברי לציין שאני שומר שבת מקפיד על כל התפילות אבל הדבר שמנקר בי מעולם לא זכיתי ללכת לרב ושאני כותב רב הכוונה לרבי דוד אבוחצירא או מוהראש הרב קוק הרב קנייבסקי ועוד ברמה הזאת לקבל ממנו ברכה עם הבטחה ואכן ההבטחה תקוים אני רוצה להגיד שאני יודע שכבר הרבנים האלו כבר עזרו אין ספור אבל בכל בעיה שהייתי מעולם לא נושעתי מההבטחות שאמרו לי הדבר מאוד מסכל ועם כל האמונה שיש לי בצדיקים אני כבר בהרגשה שיהיה מה שהייה אין טעם יותר ללכת לצדיק לא חלילה שאני אומר שהוא לא טוב אלא כנראה שבורא עולם לא רוצה לקבל את בקשותיהם אלי והדבר נותן הרגשה ממש לא נעימה מה רק שמדובר בי הכל תקוע אין עזרה

תשובה

לכבוד השואל, 

צריכים להבין איך שהברכה  של הצדיק עובד ואז אח"כ זה יכול לעבוד גם בשבילך.

1. הברכה אינה דבר אוטומטי שכל מי שמגיע לצדיק נושע.

2. מקודם, מבקש הברכה צריך לעשות מה שביכולתו למלא את חובתו בקיום תורה ומצות, ולעשות תשובה על עבירות שיודע עליהם.

3. מבקש הברכה צריך להאמין שיש לנותן הברכה את הכח המיוחד של "צדיק גוזר והקב"ה מקיים" - וזהו שייך כאשר למד קצת אודות הצדיק וספג בתוכו להבין קצת מדרכיו הטובים של אותו צדיק,  ושאותו צדיק הוא אכן אדם ראוי שיהא לו את הכח הזה במתנה מאת השם של "צדיק גוזר".

4. הדבר שמבקשים מהצדיק צריך להיות משהו שבתחום הזכות האפשרי של המבקש - אחרת ברכת הצדיק רק ניתוסף כזכות כדי לקרב את התוצאה. הדוגמא לזה, אם מישהוא יבקש ברכה מצדיק של מליון דולר, וכדי לזכות למליון דולר צריכים הרבה הרבה יותר זכויות ממה שיש למבקש, אז הברכה רק יועיל להוסיף למבקש עוד זכות, עד שיתמלא לו כל הזכויות הדרושות למבקש כדי שיוכל לקבל את התוצאה המבוקשת. 

אבל אם מלכתחילה שאל דבר שאינו לוקח כל כך הרבה זכויות, וכגון שביקש שיוכל לשלם בעל חוב אחד בסכום של חמש מאות דולר, אז יתכן שכן יש למבקש כבר מספיק זכיות כדי להשיג דבר זה - ורק שיש איזהו מניעה מלמעלה; ובמצב כזה יכול הברכה של הצדיק להעביר את המונע.

[כפי מה שאני מבין שהענין פועל כתבתי.] ואקוה שאולי זה יביא לך תועלת כי יתכן שמה שאירע לך עד עתה לא היה לפי כל הכללים האלו, וממילא אין שום ראיה עד עתה ממה שלא נענית, שבורא עולם לא רוצה לקבל את בקשותיהם של הצדיקים כלפיך. 

בברכה, 

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה