חברה והשקפה

האם זכיתי לכפרת עוונות

  • כ"א אלול התשע"ד
אא

שאלה

עשיתי עברה שאני לא יכולה לשכח ממנה עשיתי תשובה שלמה? מתי אני יודעת שה' סולח לי . למה באות לי מחשבות על ישו תמיד שאני רוצה לאמר שמע או מברכת ? זה מציק לי ומפריע לי .אני מאמינה בה' באמונה שלמה אוהבת את ה' אז למה מחשבות כאילו באות אלי .(פעם ראתי את הסרט על ישו ומאז זה בא לי במחשבות) בכל כוחי אני מנסה לסלק את המחשבות לפעמים אני מפחדת מהם. מה אני עושה בבקשה

תשובה

שלום וברכה

עלינו לדעת שהתורה היא אמת והתורה היא מאת הבורא ואם הבורא כתב בתורתו שהתשובה מכפרת, הרי היא מכפרת ומאחר ועשית תשובה שלימה את טהורה ונקייה מכל עוון ופגם.

חלק מהראשונים אסרו להתוודות שוב על עבירות משנים עברו כי חובה להאמין שהתשובה מתקבלת. על כן דעי שתשובתך בוודאי התקבלה לגמרי ואין להוסיף להתוודות על כך. אם עברת על איסור כרת יש להוסיף ולהקפיד על שמירת שבת כהלכה על כל פרטיה ודיקדוקיה ולהרבות בכבוד השבת וכן להרבות בגמילות חסדים.

בעניין המחשבות על ישו, יש לדעת שמחשבות אלו באות כהתעללות של היצר עלייך, אסור להתייחס למחשבות אלו לא לחיוב ולא לשלילה, לא התרגש מהמחשבות כשבאות ולא להיבהל מהם אלא להמשיך בעיסוקים שלך, או בתפילה ופשוט להמשיך ולכוון מבלי להילחם במחשבות אלו. בעז"ה במשך תקופה קצרה המחשבות ייעלמו והיו כלא היו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה