חברה והשקפה

ההורים מפריעים לי בקיום המצוות, מה עושים?

  • כ"ו אלול התשע"ד
אא

שאלה

אני אוהב את ההורים אבל יש לי כמה בעיות איתם קודם כל מדברים הרבה על הדתיים הם ככה לא עושים צבא הלא עושים את זה וכל דבר שאני מדבר איתם ולא מסכימים אם הדעה שלי צועקים אלי ומתערבים לי בהרבה דברים ואני כבר בן 30 וגם בשבת לא מתחשבים בי מפעילים טלוויזייה בשיא הווליום אפילו שאני מבקש להניח ל2 דקות לברכת המזון זה קשה וכל דבר חדש שאני לומד שאסור לעשות בשבת ואני רוצה להביא הבייתה ישר מה אתה רוצה להיות חרידי ואתמול רציתי לעשות הבדלה וביקשתי מאמא רק לשם על עצמה משהו כי הייתה אם חולצה או גופייה כזאת בלי כתפיות אז אמרו לי מה אתה מנסה לכפות עלינו משהו שאנחנו לא רוצים מכאן זה הויכוח הלך ויתגבר אז אמרתי פעם הבאה אלך לעשות קידוש והבדלה במקום אחר וישר רצתי לצאת מהבית בישביל להירגע ואבא חסם לי את הדלת ולא נתן לי לצאת אז אני מרוב עצבים נעצתי שן ביד שלו כי חסמו אותי ולא נתנו לי לצאת מה אני יכול לעשות יותר טוב?

תשובה

שלום וברכה

אשריך ואשרי חלקך שאתה מתחזק כל כך ביראת שמיים טהורה ועולה במעלות התורה והיראה ורוצה לשמור את השבת ואת כל שאר המצוות כראוי. אולם יש לך לנסות להבין את כל מי שעדיין לא זכה לאור הגדול ואינו מכיר את בורא עולם עדיין ולא לכעוס עאשר מדברים דברים מתוך בורות ומתוך שמיעת רדיו וטלוויזה אשר חלק מכתביה משקר לכל עם ישראל ומסתיר את האמת מהעם.

על אחת כמה וכמה שאכן עליך להיזהר מאוד שלא לדרוש מההורים לשמור שום הלכה ולא לדרוש מהם לשמור שבת. אתה תשמור את השבת לעצמך ותפלל שגם הוריך יזכו לאור הגדול של השבת אולם כל זמן שהם לא זכו לאור זה מעצמם אין לך לכפות עליהם מאומה. אם אתה רוצה לעשות הבדלה ואימך לא צנועה חכה כמה דקות עד שהיא תצא מהסלון/מטבח ואז תוכל להבדיל.

גם כאשר הם מפעילים טלוויזיה אינך יכול לדרוש מהם לכבות או להנמיך אלא תשתדל לא להינות משמיעת השטויות ותשתדל להיות עסוק בקדושת השבת ולא בדברי ההבל שנשמעים ברקע. יש לשדעת עוד שמאחר ויש איסור לכבות או להנמיך או להגביה את הווליום, אסור לך לבקש להנמיך את הטלוויזה כי אתה מבקש מהם במילים אחרות לחלל שבת ואסור לגרום להיודי לחלל שבת אף אם היהודי עצמו לא שכה לאור השבת.

אם תתנהג כפי שכתבתי, תראה שבהמשך זמן קצר הבית יסייע לך ויתמוך בך בכל מה שתרצה בענייני היהדות לעצמך ואלי אף הם יתקרבו קצת ליהדות בזכותך.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה