זוגיות

בעלי מכור לאינטרנט מה אפשר לעשות?

  • כ' אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, זוהי שאלה נוספת לשאלה ששאלתי לפני כשבוע וקבלתי מענה מהרב נחום. אני חוזרת בתשובה, נשואה כעשר שנים+ שלושה ילדים. בעלי חזר בתשובה יחד איתי ,אבל אחרי שנתיים חזר בשאלה .כמובן שיש קשיים בגלל הפערים אך אינני לוחצת עליו או כופה עליו דבר אבל זו הבעיה המשנית שלי אתו. בעלי מכור לאינטרנט, ושיחות עם נשים שזהו דבר שגיליתי אחרי הנישואין. היום אני יודעת , אחרי שניסיתי הכל , שאין באפשרותי לעצור אותו, כי הוא לא מעוניין לקבל טיפול, אפילו שהוא פורש מימני ואינו מקיים את מצוות עונתה. הוא כמובן מאשים אותי בעניין, אך אינני מאמינה לכך כיוון שההתמכרות החלה עוד לפני הנישואין.אני מרגישה מושפלת ולא מאושרת בחיי הנישואין הללו, אך יחד עם זאת אני לא רוצה להתגרש כיוון שזהו הזיווג שהשם נתן לי ואני מכבדת את ברית הנישואין למרות שחיי אינם חיים שלמים, ומכוון שאני חושבת על הסבל של הילדים בפירוק המשפחה. אינני רוצה להתחתן עם גבר נוסף, סבלתי מספיק בחיי הנישואין הללו ואני מחזקת את נפשי בשיעורי תורה, באתר המבורך שלכם ומתנחמת מהילדים המקסימים שהשם נתן לי. שאלתי היא כזאת: הסביבה הקרובה מייעצת להתגרש כי הם טוענים שאם אני לא מאושרת מבפנים ילדיי יקבלו דוגמא למערכת יחסים לא תקינה ובעתיד הם יאמצו לעצמם מערכות יחסים דומות כי זה מה שראו בבית, אני מנגד טוענת שאם אתחזק באמונה ואקבל באהבה את הגזרה ילדיי ישאבו מימני את כוח האמונה, מה כבוד הרב חושב?

תשובה

לכבוד השואלת, 

השאלה הזאת גדלה ממני.

למדתי מנסיוני, שכמעט הדרך היחיד לעזור למי שהתמכר זהו רק דרך שליח טוב (מטפל) וביחד עם ההשתמשות בכלים המיוחדים לכך לעזור לבן אדם לצאת מן ההתמכרות. 

אמנם נכון הדבר, שבכדי באמת לעזור, חייבים  את ההשתתפות והרצון של מי שנתמכר לצאת מזה.

ובמצב של נישואין, וכאשר הבן זוג מודיע החלטתו דרך מעשיו שאינו רוצה יותר להעזר, עומדת ההחלטה בפני בן הזוג השני מה עליהם לעשות - כאשר גם בשני האפשריות כרוכה איזשהו חסרון. 

ישנן נשים המחליטות שהן צריכות לבנות חיים נורמליים ותקינים בשביל עצמן, ולהתחיל מחדש. אבל יש בזה חסרון לילדים שסובלים מן הפירוד. 

וישנן נשים המחליטות להישאר במצב שהן, אכן כרוך בזה גם סבל, אבל "כלפי חוץ" נראה בסדר, ואם לא מתגלה הדבר, אז הילדים לפחות ממשיכים לגדול בלי סבל ובלבולים.

קשה מאד אפילו ליעץ צד אחד יותר מן השני, כי זה באמת החלטה על כל החיים השייך במיוחד לאדם או לאשה בעצמו/ה שנוגע אליו/ה.  

ושמעתי פעם, ונראה לי שזה אמת, כי אי אפשר להדריך בן אדם לקחת פסיעה שיש בו משום מסירת נפש; כי רק האדם בעצמו יכול להחליט על דבר כזה אם הוא רוצה לעשות משהו במסירות נפש. 

והואיל ולשני הצדדים שבכאן יש בהם צד של מסירות נפש, לא אוכל אפילו להציע מה שעדיף יותר לעשות. 

אבל אוסיף את ברכתי, שמה שתחליטי בעזרת השם תהיה ההחלטה הראויה בשבילך ובשביל משפחתך, ושהקב"ה באמת יתן לך חיזוק והצלחה במה שאת עושה, ושתפעלי הלאה בכח האמונה ובהתקשרות אליו יתברך, ושתזכי לראות הרבה נחת מכל אחד מילדיך בשנים הבאות בעזרת השם.

בברכה, 

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אינטרנטזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה