חברה והשקפה

למה השם רוצה את הלב שלנו?

  • ל' אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. הרבה פעמים שמעתי שכל מה שעובר עלינו זה רק בגלל שהשם רוצה את הלב שלנו, לא יותר מזה, לכן הוא מעורר אותנו. אבל כשחושבים על זה, להשם יש את כל העולם , הוא ברא אותו, יש לו יכולות עצומות שבני אדם בכלל לא יכולים להבין אותם! אז למה הוא צריך את הלב שלי? למה הוא צריך אותי? הכל שלו! אני אפילו לא אבק לעומת הקב"ה. אז למה הוא צריך אותי?? תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

את חלק אלוק ממעל, כל הבריאה כולה היתה שווה לבורא עולם רק כדי שתתחברי איליו כאשר את בתוך הגוף והחומר ותשמרי את כל מצוותיו מאהבה. כך אמרו חז"ל משנה מסכת סנהדרין פרק ד לפיכך נברא אדם הראשון יחידי ללמדך שכל המאבד נפש אחד מישראל מעלה עליו הכתוב כאילו איבד עולם מלא וכל המקיים נפש אחת מישראל מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם מלא ..... ולהגיד גדולתו של הקדוש ברוך הוא שאדם טובע כמה מטבעות בחותם אחד וכולן דומין זה לזה ומלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון ואין אחד מהן דומה לחבירו לפיכך כל אחד ואחד חייב לומר בשבילי נברא העולם. כי כל העולם כולו נברא עבור כל יחיד ויחיד.

את ממעיטה במעלתך, כנראה שאת לא מפנימה מהי מעלת נשמת ישראל שהקב"ה משתעשע בהם ואוהב אותם אהבה שאינה תלויה בדבר כבן אצל אביו. משל לתינוק קטן שמוציא מפיו הגיה משובשת לאביו ומיד אביו מחבקו ומנשקו כך גם בורא עולם למרות שאנחנו באמת נחשבים אפס ואין מול הבורא בכל זאת הוא משתעשע בנו כתינוק אצל אביו והחשיבות שלנו אלצל בורא עולם היא כמאמר הכתוב - בנים אתם לה' אלוקיכם. 

עצם המחשבה שבורא עולם משתוקק אילינו ומתייחס אל כל מעשה שלנו כאילו זה נוגע איליו אמור להביא לאדם רגש עצום לעבודת ה' ולההביל את כל דברי ההבל של העולם הזה מול גודל התשוקה שלו לעבוד את הבורא, כאשר ישים על ליבו שמלך מלכי המלכים השולט בכל העולמות ובכל המלאכים ומלכותו בכל משלה, בוחר בנו מכל אלו ורוצה להקשיב לתפלתינו ואוהב את מעשינו, עד כמה גדול חסדו עלינו שבחר בנו להיות לו לעם סגולה.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה