זוגיות

שלום בית וכיבוד הורים- כיצד?

  • כ"ה אב התשע"ד
אא

שאלה

איך אפשר לשלב בין שני הדברים? מצד אחד אני רוצה שיהיה שלום בית מצד שני ההורים לפעמים מעירים לבן הזוג והוא נפגע, ואז אני צריכה לתת הסברים ובכל מיני דרכים להרגיע כדי שבעלי לא ייקח את זה אישית, כי באמת הוא הבעל המושלם, אבל על הדרך אני בטוח עוברת על מצוות כיבוד הורים, ולא פעם אני מתעצבנת וכועסת עליהם, ומדברת לא יפה, אני רוצה להעמיק את הידע בנושא כיבוד הורים, על שלום בית יש מלא הרצאות, אבל איפה אני מוצאת הרצאות על כיבוד הורים? זו מצוה מאוד חשובה, וכמעט לא מדברים עליה, מה שמעסיק את כולם זה שלום בית, וככה למעשה מזניחים את המצווה הכ"כ יקרה הזו של כיבוד הורים, כי לכבד הורים אנחנו חייבים מהרגע שנולדנו ועד בכלל....

תשובה

שלום וברכה

א. ראי את ההרצאה הבאה http://www.hidabroot.org/he/video/57246 ובצד שמאל תראי הרצאות רבות נוספות על עניין כיבוד הורים.

ב. ללא קשר להלכות, את נמצאת במקום רגיש ויש לנסות ללמוד איך להתמודד עם ההורים והבעל בצורה נכונה.

יש לדעת שאין כל סיבה לכעוס ולהתעצבן על ההורים. אף אם מדברים דברים לא נכונים על הבעל מסיבות שלא קשורות לבעל אלא מבעיות אישיות שלהם ואין לנו את היכולת לחנך את ההורים ולא לשנותם ועל כן אין להיפגע מהם ולא להתייחס ברצינות לדבריהם.

יש לפתוח שיחה עם בעלך לא ביום שההורים פגעו בו ןלומר לו שבכל מקרה את לצידו ואת מבקשת לא להתייחס לדבריהם וגם את לא מתייחסת לדבריהם , לפעמים יש להם שריטות מסיבות שלהם ואין לך שליטה על זה ואת מבקשת לא לייחס לזה כל חשיבות. בעז"ה תאריכי הרבה בדברים ותקשיבי גם לבעלך מה הוא מרגיש בעניין הזה ובעז"ה תגיעו למצוא את הדרך הנכונה שיסייעו לכם להתמודד מול ההורים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה