אמונה

ניסי מלחמת צוק איתן

  • י' אב התשע"ד
אא

שאלה

נכון ראינו ללא ספק הרבה ניסים כאן בעיקר בתחום האזרחי, אך משהחל המבצע הקרקעי פה כאילו הניסים תמו, וכל יום חווינו את מותם של חיילים צעירים מלח הארץ מטובי בנינו, ופציעתם הקשה של אחרים, וברור שיש הסבר טכני לעניין, אך אני מעונינת בהסבר הרוחני, האם כצעקתה? 

תשובה

שלום וברכה

ניתן לומר שנגד סכנת הטילים היו לנו ניסים, 80% מהטילים נפלו בשטחים פתוחים, או בים. אבל כשהתחלנו להתמודד עם סכנת המנהרות שעצם גילויין לפני הזמן שחמאס תכננו להתשמש בו הינו נס, אבל זה כבר עלה לנו בהרוגים - הרוגים רבים.

אולי ניתן להסביר את העניין כך:

רבינו החתם סופר זכר צדיק וקדוש לברכה לפני למעלה ממאתיים שנה דרש לפני קהל עדתו בעיר פרסבורג [ברטיסלבה] אחרי מלחמת אוסטריה וצרפת, כאשר במשך שבועות רבים סבלו אנשי העיר מחיצים ובליסטראות שנורו עליהם מחיל צרפת, ובמהלך הדרשה עורר שמצורת הסבל ממידת הדין אפשר ללמוד מה בדיוק עלינו לתקן, והביא מדברי חז"ל שחטאי הברית והלשון מכונים על ידי הנביאים בלשון "חיצים", כמו כן לימוד התורה מכונה אף היא: "חיצי גבור שנונים", ולכן עליהם להתחזק בשלושת העניינים.

בימינו נדרשנו לסוג פורענות עם צורה מחודשת, ששונאי ישראל חפרו מנהרות מגבולם לגבולינו, והסכנה רבה ונוראה מחטיפות ורציחות, דבר זה מרומז בספר תהלים (סג י) וְהֵמָּה לְשׁוֹאָה יְבַקְשׁוּ נַפְשִׁי יָבֹאוּ בְּתַחְתִּיּוֹת הָאָרֶץ, המלבי"ם מפרש שמבקשי השואה לנפשות ישראל המה אשר חפרו מחילות בתחתיות הארץ ועל ידי כך סברו להתגבר על עם ישראל ח"ו.

מה זה בא להורות לנו?

עם ישראל שומרי התורה עד לפני כ15 שנה היו מובדלים לגמרי מתרבות הגויים, הסחי ומאוס שיש ברחובות אמסטרדם ומנהטן, פריז וברלין, היו זרים לגמרי. שמרנו על טוהר מחננו. אולם הצד האחר, יצר הרע, החל בחפירת מנהרות, הוא חיבר בין בתים בירושלים לבתי כיעור בפריז, המקומות הכי ירודים מבחינה רוחנית נהיו פתוחים על ידי מנהרת ADSL לבתים קדושים וטהורים, ויש הרבה שנרדמו בשמירה.

ואז, נכנסו מחבלים דרך המנהרות, והכניסו את כל הלכלוך מתועבות העולם אל תוך הבתים הטהורים, וביצעו חטיפות ורציחות מבחינה רוחנית, פציעות בכל מיני דרגות, וגדול המחטיא יותר מההורג, וזוהי הסכנה הכי גדולה של הישוב היהודי הטהור. כבר כמה שנים שעובדים קשה בתוך הציבור הדתי והחרדי על הריסת המנהרות, והתקנת פילטרים על חיבור האינטרנטי. 

ומהמנהרות המסוכנות במובן הרוחני, נחזור למנהרות בין גבול ישראל לרצועת עזה. כנראה שאל מול סכנה כזו עדיין לא היתה לנו הזכות המלאה להינצל בניסים. ככל שנקדים להרוס את המנהרות מהפן הרוחני, כך נוכל לשבת במנוחה מבלי לפחד ממנהרה גשמית שורצת מחבלים.

כן היו לנו ניסים עם גילוי הסכנה הזאת מוקדם מאשר רצו מחבלי החמאס, כנראה בזכות ההתעסקות המאסיבית של גדולי ישראל שליט"א בשנים האחרונות להביא להריסת כל מנהרות האינטרנט העלולות להרוס וההורסות כל גבול של קדושה, בין תרבות הגויים לתרבות ישראל.

ונתפלל להקב"ה לרפואת כל הפצועים, הגשמיים והרוחניים, ולשקט ולשלוה לכל עם ישראל

בהצלחה - מנשה ישראל 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה