חברה והשקפה

פת שחרית,חיי פרישות,תפילה בשבת

  • י' אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום, מה העניין של פת שחרית,זה מצווה/חובה?שמעתי שזה מבטל 88מרעין בישין או משהו כזה,אם כן למה יש אנשים שצמים עד חצות היום?האם עדיף לצום? לפעמים אני שואלת את עצמי למה לי לחיות להתחתן לגדל ילדים וכו..זה עוצר מלעבוד את ה באמת,לא עדיף שכמה שיותר להתחבר לה׳?(זה נראה לי קוסם לחיות כמו הרב עדס שכל הזמן בוכה על ירושלים) לפעמים בתפלת שבת וברמה״ז יורדות לי דמעות של צער ובקשה(טהר ליבינו..אלוקי נצור..ברכת גבורות...ובנה ירושלים)האם זה מותר או שעדיף לא לכוון?

תשובה

שלום וברכה

על פי הגמרא פת שחרית הינה טובה מבחינה רפואית בעיקר וכן מסלקת מחשבות רעות מאחר והאדם לאחר האכילה רגוע יותר ואדם רגוע אין לו מחשבות טורדניות.

הצום מיועד לאנשים שרוצים להתעלות או לכפר על חטאים והוא מותר אך ורק בתנאי שהאדם יודע בעצמו שלא ינזק מזה וכן יודע בוודאות שלא יכעס ולא ימעט כלום מעבודת ה' בעיקבות כך.

הקבה ברא מלאכים בשמיים שאינם צריכים להתחתן ולא להתעסק בגשמיות אולם בעולם הזה הקב"ה ברא בני אדם שעיקר תפקידם לעבוד את הבורא בתוך הגשמיות, להינשא ולהביא ילדים וכו', אף הרב יהודה עדס שליט"א מבכה את גירושיו ולא רצה להתגרש ואין כאן המקום להאריך בעניין זה. גם כאשר חיים בגשמית ניתן להקדש ולהתרומם מאוד כאשר עושים הכל לשם שמיים ולא לשם הנאות גשמיות ועבודה זו מעלתה גדולה יותר מלעבוד את ה' תוך התנזרות מוחלטת מהגשמיות.

מותר לבכות מהתרגשות בתפילות ובברכות אפילו בשבת, יש לעצור בכי של צער.

בברכה שתזכי להתעלות מעלה מעלה בקדושה ובטהרה ולעבוד את השם בלבב שלם.

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה