נשים

האם מותר לנשואה להסתפר בפני אחרים

  • ז' אב התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב, יש לי כמה שאלות בעניני צניעות , אולי נשמעות מעט מגוחכות אך הנני קנאית לצניעות שלי ולכן אני חייבת לשאול .. 1. כבר מאז שהתחתנתי (כבר שנתיים) שלא הסתפרתי ולאחרונה ניסיתי לגזור לעצמי את השיער כי לא רציתי שספרית אחרת תראה את שערי , אבל הדבר הפך לבלתי אפשרי כי אני לא מצליחה לגזור ישר.. השאלה אם מותר לאימי לספר אותי למרות שגם זה גורם לי לאי נעימות.. 2. ילדתי לא מזמן וקרה לא פעם ולא פעמיים שהזדקקתי לעזרה לאחר הלידה מבחינת מקלחת והכל כי היה לי מאד קשה לעמוד, בלית ברירה האחות בבית חולים ביקשה ממני לבוא למקלחת שתוכל לעזור לי להתקלח מאחר ולא התקלחתי אחרי הלידה וגם לא קמתי מהמיטה, הדבר גרם לי למבוכה רבה והרגשתי לא בנוח.. האם הדבר מוצדק? לפעמים אני מרגישה שרק במקום צורך ממש (כמו במקווה) זה בסדר שיראו אותי בחוסר צניעות אבל פרט לכך אני מרגישה בחוסר צניעות מוחלט גם אם זו אישה.. אם אפשר לקבל תשובה שתשכנע אותי שבוודאות (אם כן) זה בסדר שאימי או אחות לצורך הענין יראו אותי בחוסר צניעות... תודה לכם.

תשובה

שלום וברכה

אין ספר שבכל עת צורך מותר להתגלות לפני מי שנדרש ללא כל חשש ואין כל חשש של צניעות. על כן את יכולה לבקש מאימך שתסייע לך להסתפר או אחות שתסייע לך להתקלח.

אין זה חיסרון צניעות, יש שני ענייני צניעות א. צניעות כלפי הבורא שיש לכבד את הבורא וללכת בצניעות ולא להתגלות ללא צורך אף ללא זרים, ובזה בודאי בעת התקלחות או הסתפרות אין כל הבדל אם את לבד או אם אישה נוספת שבאה לסייע לך.

ב.צניעות שלא להכשיל את הגברים בחטא ובזה בוודאי אין כל פגם לאישה להתגלות בפני אשה אחרת לצורך.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה