אמונה

מדוע לא כדאי לפתוח פייסבוק?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,אני פונה אלייך שוב לאחר שאמרת שתשמח לעזור לי עוד, אז תודה קודם כל. יש לי שתי שאלות שקשורות זו בזו, אומרים שבשביל להגיע לאיזון הנכון במיוחד שחוזרים בתשובה להגיע מקצה אחד ולקצה השני, ואז מתאזנים לאמצע כמו במידות. אני כבר בתשובה שנתיים בערך ברוך השם, אבל אני מרגישה לאחרונה שאני קצת הולכת אחורה, הבעיה שאני לא יודעת אם זה אחורה או לאמצע, כי הייתי בקצה אחד, ועברתי לשני, הייתי יותר חזקה מבחינה רוחנית מעכשיו, כמו שיחות עם גברים וחיוך, מה שעכשיו אני כן עושה, כמובן לא באופן פתוח, זה גם קשור במקום העבודה, אבל אני מרגישה שאני כן צריכה להשאר במקום הזה, אפילו שהוא של חילונים ואני גם לא מרגישה איזה שהוא משהו לא טוב בזה שאני מחייכת או מדברת עם חלק מהגברים שם, יש כמה שאני עובדת איתם באופן קבוע יחסית, שהם קרובים לקב"ה במובן מסויים ורוצים להתחזק עוד. האם זה בסדר? ואיך אני יודעת שאני לא הולכת אחורה? (אני חייבת לציין שבעבר שלי וגם עכשיו אני יותר מתחברת לגברים, לא יודעת למה. מה אני צריכה לעשות גם אם זה? אני ממש רוצה להחתחתן ולבנות את הבית שלי, ולהיות רק עם בעלי. אבל השם בינתיים מעכב את זה). השאלה השנייה היא, בעבר היה לי פייסבוק ומחקתי אותו. אבל עכשיו פתאום מתעורר בי צורך לפתוח שוב חשבון פייסבוק אבל שלא יהיה אותו דבר, לכתוב שם דברים מחזקים ולדבר עם חברות קרובות ולא סתם אנשים שלא מכירים או שהיו בעבר ולא נמצאים איתם בקשר כבר. אני חשובת שאולי דרך הפייסבוק אפשר לקרב רחוקים ולדבר בצניעות כמובן. חברות, משפחה, ואנשים מהעבודה. האם זה אפשרי או שעדיין יש בעיה לפתוח חשבון פייסבוק? אשמח לתשובה, תודה רבה הדר.

תשובה

שלום וברכה

אני אכן שמח להיות לצידך ולעזור לך כפי יכלתי לסייע לך לפי קט שכלי מה ה' אלוקינו דורש ממך ובטוחני שלאחר שאכתוב בדבריי תתבונני בדברים ואם אכן נראה לך שדבריי נכונים פעלי על פיהם.

אני מזהה פה את היצר הרע שהיום אומר לו עשה כך ומחר אומר לו עשה כך עד שאומר לו... אין זה אלא מעשה היצר שחוזר מהדלת האחורית ומטרתו הסופית היא להכשילך בחטאים חמורים ביותר, השיחה הנעימה גוררת אחריה בהכרח קירבה שמביאה לנגיעות שמביאה ל..... ואין צורך להכביר במילים. הקב"ה לא רוצה שתקרבי אנשים איליו על ידי קירבה יתירה לגברים ואין מצווה באה בעבירה זאת אומרת המצווה לא מצדיקה עשיית עבירה כדי לזכות במצווה.

היי חכמה ובירחי מהחטא מתחילתו ולא תבואי לידי דברים שאת בוודאי לא רוצה להגיע איליהם.

אציע שתלמדי מעט בספר מסילת ישרים בכל יום או בספר שערי תשובה, דבר זה יחזק אותך ויסייע לך מאוד להתחזק ולהתגבר על כל היצרים.

הפייסבוק הפנימי שאת מחוברת רק לחבירות הוא אולי פחות חמור אבל במקרה מעין זה שהיצר מנסה לצוד אותך מחדש בוודאי אסור לך להיכנע ואסור לפתוח לו אפילו פתח קטן, על כן אין לפתוח פייסבוק. תסתפקי במייל ובצא'ט שיש במייל ואף וידאו ומה צריך יותר מזה.

ה' יעזור שתזכי מהרה לזיווג הגון בזכות עמידתך האיתנה בניסיונות הקשים של היצר.

המצפה לשמוע ממך בשורות טובות,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה