זוגיות

כיצד להשפיע על בעל שיפסיק להמר?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, שהכרתי את בעלי ידעתי שהוא מהמר כפייתי. אך לא רגיל.. הוא משחק פוקר וקורא לזה ספורט, בשנתיים האחרונות הוא נרגע מזה עקב בעיות כלכליות. אך תמיד מזכיר לי שפוקר זה מספר אחת אצלו והוא ישחק פוקר עד מותו וכל הזמן אומר יואו שאני אזכה בטורניר אני אקנה לנו בית וואו רק טורניר אחד ואנחנו מסודרים וכל הזמן מסתכל על איזה טורנירים (תחרויות של פוקר) של בקזינו. ד"א אני גרה בחו"ל ..וזה די קרוב אלינו כל הדברים האלה. אנחנו חוזרים בתשובה מזה שלוש שנים ואני יודעת שפרנסה זה משמיים וכמה מנסה להסביר לו זה לא הולך. הוא מתעצבן ומדבר על זה כל הזמן ורק רב איתי כל הזמן כי הוא יודע שאני לא תומכת בזה, וגם שאומרת בסדר ושותקת גם לא טוב . הוא חי נושם חולם את זה וגם אם הוא לא משחק כי ממש אין לנו כסף לזה רק לחשבונות שלנו ואני עדיין חיה את זה בכל שנייה. הוא מצידו אם אני אגיד לו בוא נלך לקאזינו הוא יקח כסף שאין לנו וירצה ללכת..הנישואים שלי קשים מאוד בעקבות זה ואין לי מנוחה ויחד עם זאת הוא כל היום רק חושב על זה והוא בדיכאון כי הוא לא משחק פוקר והוא לא מעוניין לשחק סתם רק על כסף זה הוא טוען שזה ספורט ולא הימורים כי זה תחרות מקצועית .. מי צודק מי טועה? מה עליי לעשות? להמשיך להילחם? או לוותר, האם זה רצון ה/? שבעלי יהמר כל חייו ולי לא יהיה שקט נפשי? כי הוא הפסיד המון כספים בזה וזה משגע לו את הראש. האם זה לא נחשב הימורים? כי זאת תחרות? הוא טוען שזו הגרלה..למרות שמי שזוכה זה זה שיש לו קלפים הכי טובים ומשחק הכי טוב. מצפה בקוצר רוח לתשובה. תודה רבה אשמח אם תשלח לי תשובה למייל כי אני אף פעם לא מוצאת את השאלות שלי באתר הזה. כל טוב

תשובה

שלום וברכה

ברור שזה הימורים ולא ספורט ואין לעשות זאת. אולם מאחר וידעת זאת לפני החתונה, אין לך לכעוס עליו, העיקר שהוא לא מהמר כרגע. מה איפכת לך שהוא רוצה להמר, תשמרי על הכסף ואל תתני לו להמר על כספכם, אבל לפחות אל תריבי איתו על הרצון להימורים אם הוא רוצה, לפחות שתהיה לו הזכות לרצות, אל תתווכחי איתו!

תאמרי לו שאת מבינה שיש לו את החשק והרצון לכך, אבל מה נעשה שאין לכם כסף בשביל ההימורים. תאמרי לו שאם ה' ירצה שהוא יהמר, הוא בוודאי ישלח לו כסף לכך, כנראה שכרגע ה' לא מעוניין בכך על כן הוא לא שולח לו כסף מיותר. ה' יהיה בעזרך שבעלך יגמל מעניין זה.

ראוי מאוד ללכת לעזרה מקצועית שמסייעת להשתחרר מההתמכרות להימורים.

עלי והצליחי, שבת שלום,

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה