תפילה וברכות

המקטרגים על עם ישראל

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מיהם אלו שמקטרגים על עם ישראל? האם הם מקטרגים רק ביום או רק בלילה? לא מצאתי ברשת חומר על כך האם תוכלו להציג כאן תפילה נגד המקטרגים? ומה עוד ניתן לעשות נגדם? תודה רבה

תשובה


שלום רב!

שאלה טובה;

הראש למקטרגים נגד עם ישראל הוא השטן, המשטין לקטרג כל ימות השנה, חוץ מיום הכיפורים, ותחתיו מקטרגים נגד כלל ישראל, כל שרי האומות שבשמים.

ובספר של"ה מסכת ראש השנה פרק תורה אור: טעם אמרו רבותינו ז"ל, כי בתקיעת שופר יתערבב השטן. כי השופר הוא למתק את הדין וכו', כאותו שופר גדול. כי בהתעוררות הדינין, יגבר כח סמאל, ובהתמתקם אין לו כח ויניקה כלל וכו'.
ועתה צריך להודיעך סוד תקיעת שופר וכוונתו, כדי שתזכה לערבב השטן ולהכניעו, כי הוא דבר גדול שתזכה אתה להכניעו ביום הדין הזה, ולא יהיה [לו] כח לקטרג על ישראל, ויהיה זכות הרבים תלוי בך.
דע, כי התוקע קודם שיתקע, צריך בעוד שהצבור אומרים הפזמון, שהוא יאמר אלו הפסוקים בינו לבינו, ויכוון באלו השני שמות ובניקודם וכו' (ומעורב ביניהם אותיות: 'קר"ע שט"ן', והוא שם השני [משם] של מ"ב, ובו יהיה נקרע השטן).
ואלו הם הפסוקים
'ק'ולי שמעת אל תעלם אזנך לרוחתי לשועתי'.
'ר'אש דברך אמת ולעולם כל משפט צדקך'.
'ע'רב עבדך לטוב אל יעשקני זדים'.
ראשי תיבות: קר"ע
'ש'ש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב'.
'ט'וב טעם ודעת למדני כי במצותיך האמנתי'.
'נ'דבות פי רצה נא ה' ומשפטיך למדני'.
ראשי תיבות: שט"ן
אחר אלו הפסוקים, יאמר זאת התפילה, ויכוון בתוך המלות שההבל עולה ישר לבער המסכים המבדילים, ויאמר: יהי רצון מלפניך ה' אלהי, אלהי המשפט, שעתה יהיה עת רצון לפניך, ותקרע ברחמיך הרבים וחסדיך הגדולים, כל המסכים אשר הם מבדילים בינך ובין עמך ישראל היום הזה, והעבר מלפניך כל המשטינים והמקטרגים על עמך ישראל, חסום פי השטן, ואל ישטין עלינו, כי אליך תלויות עינינו, ארוממך אלהי המלך, אלהי המשפט, שומע קול תפלת ותרועת עמו ישראל היום ברחמים וכו'.
אחר כך יאמר: 'עלה אלהים בתרועה' כו'. 
הפסוקים והתפילה הזאת, תמיד טובים לומר.

ובכלי יקר פרשת חיי שרה: ומזה למדו שיותר האדם נענה בתפילת המנחה, וטעמו של דבר לפי שמדת הדין מקטרג דוקא בלילה, ועל כן תפילת ערבית הסמוכה ללילה, וכן תפילת שחרית גם כן סמוכה ללילה שעברה, אבל מנחה רחוק משני לילות - על כן אין בתפילה זו שום קטיגור וכו':

ברכה והצלחה;

יעקב משה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה