אמונה

מקרה לילה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, קצת לא נעים לי לדבר על הנושא,אבל שמתי לב שבאינטרנט יש לא מעט שאלות בנושא. מדובר על פגם הברית ויצר הרע. אני חוזר בתשובה בפועל בערך כחצי שנה אולי קצת יותר ברוך השם. שומר שבת,תפילין,כשרות,ברכות,מתפלל מנחה וערבית,אני לא נשוי וגר בבית הורי. בתחילת הדרך היה לי בעייה עם עניין שמירת נגיעה ויצר הרע,אבל ברוך השם שראיתי בוידאו גם של כבוד הרב זמיר כהן ועוד במקומות אחרים איך "לצאת" מזה באמת שעברו החודשים גיליתי שזה אפשרי בהחלט להילחם ביצר הרע ובאמת ברוך השם השתפרתי בזה המון,וגיליתי שבאמת אם מתמידים אפשר להגיע לתוצאות שבתחילת הדרך זה נראה כמו דבר שבלתי אפשרי להשגה ובטח בגלל שמתוך שנים של הרגל שאני חיי במציאות מסויימת זה קשה לשנות. אבל בזמן האחרון פעם בכמה ימים קורה לי מצב שיש לי חלומות שבהם מופיעות לי בחלום(סליחה מכבודך)נשים לא בלבוש צנוע שכאילו בכוונה בנות אלי לדבר איתי,ואז יכול לקרות מצב שבאמצע שנה אני נופל בפגם הברית.ושאני קם משינה אני "מתעצבן" על עצמי,והשאלה שלי היא האם ליצר הרע גם יש רשות להפיל אנשים בתוך חלומות,והאם זה נחשב שחטאתי בפגם הברית שזה בתוך חלום,כי איפשהו בתוך תוכי אני יודע שגם בתוך חלום צריך לדעת לא ליפול. סליחה על ההרחבה בשאלה פשוט רציתי בהתחלה לתת לך קצת רקע על עצמי,לא כתבי מספר טלפון ושם משפחה מפאת חוסר הנעימות של הנושא מקווה שאתה מבין אותי.

תשובה

שלום וברכה

אכן היצר יכול להחטיא אנשים בחלום.

אם אתה מעצמך שומר את עיניך במשך היום, לא מסתכל בדברים אסורים במשך היום וקורא את שמע לפני השינה, עליך לדעת שכל מטרת ההחטאה של היצר בלילה היא רק כדי להוריד לך את המוראל ולנסות להחזיר אותך אחורנית ולהסביר לך שאתה כביכול כל כך מקולקל שאתה יכולה חלילה לחטוא חופשי. 

עליך מוטלת החובה לומר ליצר שדברים אלו לא ירתיעו אותך ואינך נבהל מדברים אלו שקורים לך באונס גמור ותמשיך להיות שמח וטוב לב ולעבוד את ה' בשמחה ולא להתרגש ממעשי היצר. באם תקבל על עצמך לא להתרגש ממעשים אלו ולהמשיך בעבודת ה' ההכשלות של היצר ייפסקו. מומלץ מאוד שאם קורה לך קרי בלילה שתטבול בבוקר במקווה טהרה ודי בכך.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה