שבת

נסיעה בשבת ללוות לידה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, יש לי חברה בסוף הריון והיא רוצה שאני בעזרת ה´ אבוא לבי"ח ללוות אותה בלידה.היא לא החליטה באיזה בית חולים תלד. אם זה יהיה בשערי צדק אוכל ללכת ברגל ולהספיק להגיע בזמן. אך אם תחליט ללכת לבי"ח עין כרם לא נראה לי הגיוני ללכת ברגל. האם יש לכם מספר של גוי של שבת שמסיע? והאם מותר לי להתקשר אליו בשבת/ חג? ואם כן, זה עולה לי כסף? כמה? והאם יוכל גם להסיע אותי חזרה הביתה אחר כך? ואיך מדברים איתו? אפשר לומר במדויק שהוא צריך להסיע אותי לכך וכך מקום? האם אני פותחת את דלת האותו? וכו´... אשמח לקבל תשובה מיידית גם כדי לדעת כבר לגבי השבת והחג הקרבים! תודה רבה!!

תשובה

שלום וברכה

אם זה מאוד נחוץ לה שתבואי לבית חולים מותר לך להזמין נהג. ראוי מאוד שתזמיני נהג נכרי ועל כן מה טוב שכאשר את נוסעת עם מונית ערבית/נכרית, תסכמי איתו שתזמיני אותו בשבת אם תצטרכי במחיר מיוחד שישתלם לו לבוא מכל פינה בעיר וכך תתקשרי איליו בשבת והוא יפתח לך את הדלת ויסגור את הדלת בכניסתך וביציאתך ותשלמי לו לאחר השבת בהסכמתו מראש.

יש נהג גוי בירושלים שעושה דברים אלו תמורת 100 ש"ח 0522671526 הוא עובד כל השבת באיזור רוממה ואציע לדבר איתו לבדוק אם הוא מוכן לעשות זאת בשבת הוא נהג דרוזי ששירת בעבר בכוחות הביטחון.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה