זוגיות

בעל שקשה לו להרעיף אהבה על אשתו

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, התחתנתי ב"ה לא מזמן, אני ואישתי חוזרים בתשובה. כשהייתי חילוני - לא היה לי מגע עם נשים בכלל, למעט חיבוקים ב"ה. ואישתי כן נגעה וחוותה, ולפי מה שאמרה לי אינספור פעמים ועם כמה גברים. מאז הגילוי הזה, קשה לי מאד, אני כל היום רק חושב על זה, וזה מביא לי צער מאד גדול, וקשה לי להרעיף עליה אהבה כמו שהיא לי. היא מביעה על זה צער מאד גדול, מפרגנת ואוהבת אותי, אך קשה לי לשכוח, ובכל נגיעה שלה אני חושב כמה פעמים היא נגעה פה ועם מי. אני צריך את עזרתך, החיים שלי טובים מאד עכשיו, אך הכאב הזה שאישתי נגעה באחרים, מכאיב לי ומחורר לי את הנשמה, עד כדי שבא לי כבר לסיים את הגלגול הזה, כי כואב לי כ"כ. לתשובתך הדחופה אודה, אלי

תשובה

שלום וברכה

חבל מאוד שאינך מרפה מהעניין. אין לנגיעות העבר כל משמעות בחייה עכשיו וחבל שהיא סיפרה לך מה שהיא עשתה אבל בכל מקרה הקב"ה מוחק את כל עברה ואין לזכור לה מעשים ראשונים וכמבואר ברמב"ם הלכות תשובה, גם היא עצמה נהנהית ממך ואינה משווה בינך לבין קודמים, עליך להתייחס לנגיעות העבר כאילו היא נגעה בעצמה.

אתה יכול להיות רגוע שאהבתה איליך היא מושלמת ואין לה כל מום מהעבר היא ממש כתינוקת שנולדה מחדש. תהנה עם אשתך ותן לה את המגיע לה ואל תמנע טוב מעצמך וממנה. אל תדבר איתה יותר על העבר ותאמר לה שאין כל צורך שתספר לך דברים מהעבר שלה.

אם אתה לא מצליח בכך ראוי לגשת לעזרה מקצועית שתרגיע לך את עניין זה, חבל להפסיד חיי אושר בגלל דברים שאין להם כל משמעות.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה