תפילה וברכות

כיצד להימנע מגזל בעבודה כשהשכר הוא גלובלי?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, ברשותך רציתי לשאול כמה שאלות בעניין התפילות: 1. מידי בוקר אני מתפללת בחדרי- בחדר יש תמונות של אחותי ושלי עם בגדי אירוע (והם חשופות קצת), האם אני יכולה להתפלל בחדר, אני מתפללת כבר הרבה זמן אפשר להגיד ולא מזמן עלתה בי המחשבה הזו, גם כאשר אני אומרת את קריאת שמע על המיטה ועוד פרקי תהילים בכלל- לציין כי כשאני מתפללת שחרית אני עם הגב לקיר (לכיוון מערב) והתמונות תלויות למעלה יותר ככה שלא יוצא בכלל לראות ולהסתכל כן כשאני במיטה קוראת אני לא מסתכלת כמובן- האם אפשר להתפלל בחדר או שזה משפיע?(הבית לא גדול וכמעט ברוב המקרים בעיה בשבילי שאני אמצא פינה שקטה להתפלל) 2. אני נוהגת לקרוא את קריאת שמע בלילה בשכיבה- האם בסדר? 3. בבוקר לעיתים יוצא לי לקום מאוחר ללא כוונה ואני מוצאת את עצמי בזמן מגביל להתארגנות ע"מ להגיע בזמן לעבודה עם זאת אני מתפללת רגיל כבכל יום (לא מוותרת על פסוקי דזמרה למשל- למרות שלנשים אין חיוב)- האם אני נוהגת נכון או צריך לוותר כדי להגיע בזמן לעבודה? עפ"י ההלכה להתפלל כרגיל ויהי מה או לוותר מהתפילה קצת ע"מ להגיע לעבודה בזמן או בכלל לכל מקום אחר? 4. מידי בוקר אחרי תפילה אני אומרת עשר זכירות רציתי לדעת מה המשמעות או הזכירות על מנת להתכוון יותר של: *המן-האם הכוונה למן-לחם או מעשה המן הרשע? *מעשה עמלק הרשע-? *מה שהקציפו אבותינו להקב"ה במצרים ובפרט בעגל- האם על חטא העגל? *מה שיעצו בלק ובלעם לעשות אבותינו למען דעת צדקות ה´-האם על הדיבה שהוציאו על הארץ לכשנשלחו לבדוק ואמרו לעם ישראל שהארץ לא טובה ועוד דברי שקר? *מעמד הר סיני-התורה שקיבלנו? 5. הכריכה בסידור נקרעה_נפרדה מהדפים- האם אפשר להדביק ובכלל אפשר להדביק דברי קודש שנקרעו או שהכריכה קצת יצאה? 6. לאחר מכמה פרקי דזמרה שאני אומרת, אני קוראת את "ישתבח" בעמידה למרות שלא כתוב בסידור לעמוד כן גם את ברכות השחר שאני אומרת בישיבה אך את כל הברכות שמתחילות: בברוך אתה..."(לאחר "אלוקיי נשמה..." ולפני "יהי רצון מלפניך שתזכני היום...") אני אומרת בעמידה- האם נכון? תודה מראש על הסבלנות

תשובה

שלום וברכה

1. מותר.

2. טוב מאוד.

3. אם השכר שלך הוא גלובלי ולא לפי שעות את חיבת להזדרז ולא להיכשל בגזל חלילה. אם את מקבלת לפי שעות עדיף שתקפידי לקרוא את כל התפילה.

4. המן שאכלו אבותינו במדבר.

מעשה עמלק שמות פרק יז

(ט) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל יְהוֹשֻׁעַ בְּחַר לָנוּ אֲנָשִׁים וְצֵא הִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק מָחָר אָנֹכִי נִצָּב עַל רֹאשׁ הַגִּבְעָה וּמַטֵּה הָאֱלֹהִים בְּיָדִי:
(י) וַיַּעַשׂ יְהוֹשֻׁעַ כַּאֲשֶׁר אָמַר לוֹ מֹשֶׁה לְהִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק וּמֹשֶׁה אַהֲרֹן וְחוּר עָלוּ רֹאשׁ הַגִּבְעָה:
(יא) וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים מֹשֶׁה יָדוֹ וְגָבַר יִשְׂרָאֵל וְכַאֲשֶׁר יָנִיחַ יָדוֹ וְגָבַר עֲמָלֵק:
(יב) וִידֵי מֹשֶׁה כְּבֵדִים וַיִּקְחוּ אֶבֶן וַיָּשִׂימוּ תַחְתָּיו וַיֵּשֶׁב עָלֶיהָ וְאַהֲרֹן וְחוּר תָּמְכוּ בְיָדָיו מִזֶּה אֶחָד וּמִזֶּה אֶחָד וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בֹּא הַשָּׁמֶשׁ:
(יג) וַיַּחֲלֹשׁ יְהוֹשֻׁעַ אֶת עֲמָלֵק וְאֶת עַמּוֹ לְפִי חָרֶב: פ
(יד) וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם:
(טו) וַיִּבֶן מֹשֶׁה מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא שְׁמוֹ יְקֹוָק נִסִּי:
(טז) וַיֹּאמֶר כִּי יָד עַל כֵּס יָהּ מִלְחָמָה לַיקֹוָק בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר: פ
 

אכן מדובר בחטא העגל.

בלק ובלעם ראי ספר במדבר פרק כב'

אם תרצי אשלח לך את כל הפרשה.

מעמד הר סיני הוא אכן זיכרת מעמד הקדוש של קבלת התורה.

5. מצווה להדביק את ספרי הקודש שנקרעו.

6. בישתבח נהגו בני אשכנז לעמוד ובני ספרד נהגו שרק חזן עומד. כל שאר הברכות אין חוב הלעמוד אף שמתחילות בברוך אתה ה'.

בהצלחה, בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה