חברה והשקפה

האם אפשר לשנות את המזל בפרנסה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרבנים היקרים ולצוות אתר הידברות אני בן 28 חוזר בתשובה,מספר שנים לאחרונה נחשפנו אני ואישתי להרצאות אודות אמונה וביטחון וזה בהחלט תבלין שהיה חסר לי בחיים... ועכשיו לשאלה: ידוע שהכל קצוב לאדם מראש השנה ועד ראש השנה ואנו צריכים לנהוג כמו ילד שמשליך על הוריו הכל בלי דאגות.... כמו שנאמר "השלך על השם יהבך והוא יכלכלך" אם כן,לשם מה אנחנו מתפללים על הפרנסה,והולכים להתברך מפי רבנים על הפרנסה ועושים כל מיני סוגלות,פתיחת ההיכל לפרנסה וכו הרי הכל קצוב לאדם,ואת מה שקצוב לו הוא יקבל....? ועוד שאלה שאולי היא קשורה לשאלה הקודמת אומר "החובת הלבבות" פרק ד´ שמובטח לכל אדם שהקדוש ברוך הוא ימציא לו את פרנסתו הנתנת לו לשם כלכלת גופו בלבד,דהיינו לעצמו ולא לאחרים ולאישתו ולילדיו אם פרנסתם תגיע דרכו זה כבר בגזרת הבורא וכמו שאומר המחבר "ופרנסה זו אין היא מובטחת מהאלוקים לכל הברואים" אם כן אדם שאישתו וילדיו סמוכין על שולחנו,והם אינם יכולים לפרנס את עצמם,האם הם נקראים כמו גופו עצמו,ומימלא השם שולח להם את פרנסתם המובטחת דרכו? תודה רבה מראש,ישר כח ויהי רצון שתמשיכו לעשות חיל ולזכות את הרבים בדברי אלוקים חיים

תשובה

שלום וברכה

התפילות והסגולות יכולות לשנות גזר דין ולהרבות פרנסה וכן אפשר על ידי התפילות לגרום שההוצאות יהיו קטנות וגזר דין על הפסדים יתבטל.

מלבד זאת יש לדעת שהתפילה היא הדרך להמשיך את השפע הנגזר אילינו. זאת אומרת שפעמים רבות נגזר עלינו שאם נתפלל, יהיה כך ואם לא נפתלל לא נזכה לדבר פלוני.

אכן ה' שולח את מזונות אשתו ובנותיו, דרך האבא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה