תפילה וברכות

האם עליי להקפיד להתפלל כל תפילה באריכות כראוי?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב! אני בת 17 וחצי וברוך השם בתהליך של חזרה בתשובה. קיבלתי על עצמי להתפלל שלוש תפילות ביום לעילוי נשמתו של סבי זכרונו לברכה ביום האזכרה של פטירתו. נדרש לי זמן רב כדי להתפלל ולפעמים ההורים מעירים לי שאני מגזימה ושבנות צריכות להתפלל רק תפילה אחת ביום וגם לא ככה מלא זמן. גם התחלתי לכסות את הראש בזמן התפילה ולפעמים זה קצת מפריע לאימי לראות אותי ככה. בקרוב אני נוסעת אי"ה לביתה של סבתא שלי בעיר אחרת לתקופה מסוימת ואני לא יודעת אם יתאפשר להתפלל באריכות 3 תפילות ביום וכן ק"ש שעל המיטה. לכן רציתי לשאול מה עלי לעשות? האם עליי להקפיד להתפלל כל תפילה באריכות כראוי? או ניתן להתפלל חלק מסוים של התפילות (כמו לדוגמא במנחה - רק תפילת י"ח באופן קבוע) ולא את כולה? או שראוי להתפלל רק תפילה אחת ביום באריכות? והאם יש להחמיר ולהקפיד על כיסוי ראש בשעת התפילה- ומה הסיבה המפורשת לכך?   אני מודה לך מאוד! ושבעזרת השם נזכה כולנו לעשות תשובה אמיתית!  

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

 

סליחה על האיחור הרב במתן התשובה.

 

אין חובה לאישה להתפלל שלושה פעמים ביום ואם כי מצווה גדולה יש בדבר  אין להחמיר בדבר על חשבון הזמן של העזרה בבית ועל כן אם התפילות באות על חשבון אימך יש להתפלל רק פעם אחת ביום ויש לשקול את הדבר בכל יום כמה צריך את עזרתך בבית וכמה זמן נשאר לך להתפלל.

דעת הרבה מהפוסקים שנערה לא צריכה לכסות את ראשה בשעת התפילה אולם דעת הגר"ע יוסף להחמיר בדבר ולהצריך לכסות את הראש בשעת התפלה כשם שגברים הולכים עם כיפה, ועל פי דבריו נהגו רבות לכסות את הראש.

 

 בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה