זוגיות

שבוע שלפני החופה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני מאמינה שכשתקרא את המייל כבר אהיה נשואה (חופה יום שני ט´ בתמוז) אבל בכל זאת אשמח אם כבודו יענה לשאלת,: מהיום של החינה (שהיה שבוע לפני החתונה) היו לי הרבה רגעי כעס ועצב רציתי לבכות המון !! מה שאני לא זוכרת לפני..

 

חשוב לציין שאני לא במתח מיוחד לקראת החתונה! והכעסים והעצב ניגרמים מיחס של אנשים אלי ..(לדוגמה אמא שלי החליטה לשנות לי את סדר החינה ללא ידיעתי מה שגרם להרס התיזמונים ולארוסי שלא יכל להסתכל על אמא שלי בעיניים ,דודים שלי שלא קמה לרקוד כי הסתיימה השנת אבל על אח שלהם לפני שבועיים והם החליטו שהם לא מסוגלים ישר לשמוח (ההורים שלי גרושים ואני לא מדברת עם אבא שלי או עם המשפחה שלו) מה שגרם לזה שאין לי מי שרקד מהמשפחה! ואני נפגעתי!

 

ועוד כל מיני דברים קטנים כמו שלקחו לי את המפתח של הבית ונתקעתי בחוץ.. בקיצור היה לי שבוע מלא בעצבים ועצב ואני אומרת למה דווקא בשבוע שלפני החתונה מה העניין?

 

 אשמח לתשובה.

תשובה

שלום וברכה

ברוך ה' שאני זוכה להשיב לך מיידית.

הגמרא אומרת שליכא כתובה דלא רמי ביה תיגרא - תרגום - אין חתונה ללא מחלוקת.

הסיבה לכך, היצר מנסה בכל דרך למנוע את השכנת השכינה בעולם הזה וכאשר איש ואישה מחליטים להקים בית שתשרה בו השכינה היצר מנסה בכל עוז לקלקל את השלום והשלווה ולגרום למחלוקת, מאחר והמחלוקת תגרום לגירוש השכינה,  
ועל כן כעת יש לך ניסיונות קשים כדי להביא את המשפחה לידי מחלוקת.

אולם עלייך ועל בן זוגך מוטל התפקיד לשמור בכל דרך על השלום ולא לכעוס על כלום.

גם כאשר יש לכם סיבות נכונות לכעוס ולרטון, התרכזו בדברים הנכונים והחשובים והם ההכנות ליום הגדול שתזכי להקים את ביתך ולהרבות בתפילה שתזכי לבנות בית נאמן לה' ולתורתו ולזכות לזרע של קיימא בנים צדייקם ויראי ה' ושתשרה השכינה בביתכם בכל עת.

עלו והצליחו מזל טוב - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה