זוגיות

זוגיות עם גוי (נוצרי)

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בסד" כבוד הרב! שמי דינה כהןתאני גרה בארצות הברית כשלוש שנים בעקבות אחות חולה שרצוני להיות לידה לפני כשנתיים הכרתי בחור אטלקי נוצרי שאני מרגישה כאילו לא סתם הגיע לחיים שלי הבחור מעורב בקשר עם אשה שמבוגרת ממנו ב21 שנים ונמצאים ביחד כ26נ שנים אנחנו מאד מאוהבים וטוב לי אתו אבל אני מרגישה שאני לא יודעת כל מה שהולך שם כל פעם הוא מדבר על לעזוב שם ושוםצ דבר לא קורה וכאילו הוא מאד מפחד והכל צריך להיות מתוכנן שהיא לא תחשוד וכל מה שהיא אומרת הוא עובר לדום מצד שני הוא לא מווצתר על הקשר ביננו וגם אני לא רוצה לוותר עליו טוב חלי אתו וברגעים הקשים שלי הוא האור אבקש עזרתך ועצתך בתודה דינה

תשובה

שלום וברכה

חלילה לך להיקשר לבחור זה תברחי ממנו כמו מאש.

לפני הכל, ראוי לדעת, כי גופות בני ישראל אף שמבחינת הגוף בעצמו הוא דומה מאוד לגוף של מי שאינו יהודי, אולם האמת הברורה הוא כי בגופות בני ישראל המשיך הקב"ה אור עליון הנקרא נשמה, ששורש הנשמה מתחת כסא הכבוד, הנשמה הזאת הוא חלק אלוה ממעל, והוא גבוה יותר משורש ההאצלה הנקראת בשם `מלאך`. לעומת זאת, בגופות הגויים לא המשיך הקב"ה את אותו אור עליון, מאחר והם מיאנו לקבל את התורה הקדושה המאוחדת בשורש נשמת ישראל, לכן לא זכו להמשכה עליונה הזאת של הנשמה היהודית, והשורש המחיה ומקננת בגויי הארצות היא הארה תחתונה משבעים כוחות עליונים, שהם הרבה הרבה נמוכים ממעלת נשמות ישראל.

ראשית ההארה מהשורשים הנ"ל, נמשכים כבר בתוך הזרע הנוזל בגוף בשעת היחסים, כשעם הזרע היהודי מתאחד השורש העליון של הנשמה היהודית, קרי, חיים יהודיים, ועם זרע הגוי מתאחד השורשים התחתונים משם הוא עצמו נובע, קרי, חיים לא יהודיים. ולכן המערב זרע אל חי בגוף בת נכר, אין לשער ואין לתאר גודל הפגם שהוא עושה בזה שהוא ממשיך חלק אלוה ממעל למקום טומאה לפי דרגתו, ובספרים הקדושים זה נמשל למי שלוקח את ראשו של המלך וטובל אותו בתוך האסלה של בית כסא מלוכלך, סליחה על ההשוואה, אבל זה באמת כך.

אין, ולא יכולה להיות, קשר נשמתי בין יהודי לגוי, הבדלים הרוחניים שבמקור הרוח המחיה אותם הם עצומים מעל כל קנה מידה, ואם אומר שהמרחק ביניהם הוא כמיליארד שנות אור, גם אז מיעטתי בשיעור המרחק האמיתי שביניהם. אין, ולא יהיה מצב שיהודי יוכל לוותר על יהדותו ולהיות כגוי, כבר ניבא על כך הנביא יחזקאל (פרק כ) בלשון קודשו: "וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת לְשָׁרֵת עֵץ וָאָבֶן: חַי אָנִי נְאֻם ה` אלוקים אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם:

ההלכה היהודית היא שתקבע את המצב של הבן הנולד, אם האבא הוא יהודי שהפקיר את זרעו הקדוש לתוך רחם אישה שאיננה יהודיה, הרי שהבן יהיה גוי לכל דבר ועניין, עם הרוח המחיה את הגוי משורש שבעים השרים. מאידך, גוי שיבוא על אישה יהודיה, הבן הנולד יהיה יהודי, אולם לפי הקבלה הוא יצטרך להזדכך הרבה על כך שנצרכו להמשיך נשמה יהודית לתוך זרע שאינו זרע יהודי. ולמקרה הספציפי שלך, לדבריך, ההלכה מתייגת אותך כיהודי עם נשמה יהודית לכל דבר ועניין, אתה אף נמצא בשורש נשמתך במעלה יותר עליונה ממעלתו של גר המתגייר!!!.

אין לך שום קשר נשמתי עם חברך הגוי, עם משפחתו, דתו, ואמונתו, הנשמה שלך עמדה ליד הר סיני במעמד הנבחר של מתן תורה, יחד עם נשמתי ונשמות כל בית ישראל. ולכן אסור לך בהחלט להמשיך את הקשר איתו, ודעי לך את גודל הפגם בעולמות הרוחניים בזה שאת מכניסה לרחמך את זרע הגוי לקרבך.

>אשמח לסייע בידך עוד לקבל החלטה מושכלת אם במייל אם בטלפון.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה