זוגיות

זוגיות ושבת

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני נשואה כ- 7 שנים יש לי שני ילדים, לפני כ-4 שנים הפסקתי לנסוע ביום שבת (אני ובעלי מסורתיים)אני מרגישה שזה קצת פוגע בזוגיות שכן בעלי כן נוסע ביום שבת, בהתחלה כשהיה מעיר לי שזה מיותר כי אנחנו לא שומרים שבת כהילכתה אז לא הייתי מוכנה להקשיב לו וביקשתי שיכבד את ההחלטה של, הוא כן נוסע בשבת ואומר שזה מפריע לו שאני לא נוסעת בשבת וכבר לא יוצאים מהבית בגללי, שאלתי היא איך להסתכל על זה כיום כי זה קשה שאין שיתוף פעולה מהבן זוג ובמקום לעודד ולהתחזק הוא מנסה לפעמים "בצחוק" שאני כן יסע בשבת כי אין טעם מכיוון שאנו לא שומרים שבת כהלכתה. אשמח לשמוע ייעוץ, תודה אילנית.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך בת ישראל הכשרה שזכית להפסיק לנסוע בשבת ובכך את ניצלת מחילולי שבת מרובים ולא זו בלבד אלא שבזכותך בעלך גם נמנע מחילולי שבת מרובים.

טענתו שאת לא שומרת שבת לגמרי ולכן תחללי את השבת לגמרי, אינה נכונה כלל וכלל וכי בגלל שאין לך כוח לעשות את כל הטוב תחטאי יותר וכי מי שחולה קצת יהיה צריך להתאבד? בוודאי טוב מאוד לשמור כל מה שאפשר ולנסות להתקדם בשמירת שבת יותר ויותר ולא למעט חלילה.

אם כי חבל מאוד שאינך שומרת שבת באופן מלא, ואשמח לעזור לך בעצה ובחיזוק שתגיעי לשמירת שבת מלאה, ואקווה שאכן כך יהיה, אך כל עבירה שאת חוסכת אין קץ ושיעור לשכרך על כל הימנעות מעשיית מלאכה ביום השבת, תקבלי שכר הרבה, ואין עבירה מכבה מצווה, ושכר שומרי השבת גדול היא עד מאוד.

אך מה שיש לך להתבונן, כאשר תגיעי לעולם האמת, ותראי את גודל השכר אשר תקבלי עבור כל הדברים שנמנעת מלעשות, כמה תבכי ותתחרטי על כך שלא שמרת שבת באופן מלא, אך אז יהיה מאוחר, וחבל.

חז"ל אומרים לפום צערא אגרא - כגודל הקושי כך גודל השכר. ןככל שתתקדמי יותר בשמירת שבת, כך יוטב לך יותר ויותר, ותרגישי בקרבת אלוקים, ותהיי מאושרת עד אין קץ.

אשמח לסייע בידך עוד - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה