הלכות ומנהגים

נישואי כהן גיורת

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום אנוכי יהודי מאמין ככל היהודים ואין להגדרות השונות של "חילוני", "דתי","מסורתי" כל משמעות בעיני.

 

(חיצוניותו של אדם איננה מדד לעומקו וגדלותו הרוחנית ובעיקר לא בימינו אנו) כיום אני בן 30 וחושב על הקמת בית יהודי בישראל בעזרת השם יתברך.

 

שאלתי נוגעת לנושא נישואי כהן גיורת - רצה ברוך הוא וכך היה שהכרתי בחורה טובה ובמשך שנתיים ניהלנו מערכת יחסים, כבר בתחילת מערכת היחסים התברר לי כי היינה גויה (שורשים יהודים מצד האב עלתה לארץ בעליית שנות ה-90) אך היא מצאה חן בעייני וליהפך והחלטנו לברר מהות הקשר שלנו לעומק לפני שנקבל החלטות, התברר כי האהבה גדולה (לאחר דעיכת ההתאהבות)

 

אך העניין הדתי יוצר מסך אדיר שהביא לפרידה לעת עתה מכיוון והתברר שגם אם תתגייר אינה ראויה לכהן לפי הרבנות הראשית וכי עליי לוותר על הכהונה כדי שיתאפשר לנו להקים בית יהודי שגם לפי הבנתי איננו כשר במאת האחוזים.ברור לי באמונה שלמה שכפי שקיים בורא לעולמות כך קיים פתרון לנושא עלפי התורה הקדושה. מה עליי לעשות? (מעבר לתפילה וחיזוק האמונה מהי העבודה שעליי לבצע בכדי להוכיח רצוני?)

 

התשובה הדתית הגנרית המוחלטת כי כהן אינו יכול להינשא לגיורת אינה מוסיפה כבוד ליהדות ואף גורמת נזק ועוולה רבה קל וחומר אינה תואמת את תקופתינו אנו בה מצווה גדולה היא לקרב את הגויים שכן ידוע לכל בר דעת תפקיד העם היהודי ישר-אל. עוד ידועה לי גישתם הגמישה של גדולי ישראל המקובלים הקדושים לנושא הגיור וקירוב הגויים שאינה עולה בקנה אחד עם תפיסת הרבנות הראשית לישראל. דבר נוסף הוא שאיסור זה איננו מדאורייתא אלא מרבנן מוסיף קושי גדול שכן הפרשנות בעיני המתבונן היא וידוע שלכל כלל קיים היוצא מן בכלל.

 

 (חוקי מלכות) אשמח לתשובה מאירת דעת ואמיתית בנושא כמו כן אשמח לדעת אם אוכל להיפגש עם הרב זמיר ו/או הרב פנגר לדון איתם בנושא בארבע עיניים? לתשובתכם המהירה אודה שנזכה בעזרת השם לבוא הגאולה במהרה ביימינו אנו - אמן כן יהי רצון תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

ברשותך, אתקן כמה דברים שהשתרבו בטעות לתוך השאלה.

א. אכן אין הבדל בהגדרות הקבוצות בתוך היהדות, כל בני העם היהודי מצווים בנוסף לאמונה בשלש עשרה העיקרים [הגורסת בין השאר שזאת התורה לא תהא מוחלפת לעולמים, ולא תהא נתונה לשינויים במהלך התקופות השונות] לקיים מצוות מעשיות, ולהימנע ממצוות הלא תעשה.

ב. לא קיימת מושג ויתור על כהונה. כהן נשאר כזה לעולם. ואין מצב שיפקיע את הכהונה להתיר את איסורי הכהונה.

ג. איסור כהן וגיורת הינו איסור מן התורה.

ד. שבט הכהונה המתעלה בקדושתה על כל הקבוצות המרכיבות את היהדות, להיותם משרתי האל בבית המקדש שעתיד להיבנות במהרה, והיותם מברכי העם בברכת הכהנים גם כעת, מוזהרת מן התורה להתחתן רק עם יהודים מלידה. עם כל הכבוד והאהבה שאנו מצווים לאהוב את הגרים, עלינו לשמר את הקדושה העליונה שיש לקבוצת הכהנים. החיתון עם הגרים יעשה על ידי יתר הקבוצות המרכיבות את היהדות כשבט הלוויים והישראלים.

ה. אין הבדל בין תפיסת הקבלה לבין תפיסת ההלכה בשום דבר. לגבי העניין הספציפי בחיתון בין גיורת וכהן - תורת הקבלה מפליגה מאוד בקדושת הכהן, וכי עליו לשמור על קדושתו מכל משמר. לבל יסבול מקללתו של אהרן הכהן הראשון, לגבי מי מזרעו שיחלל את הקדושה המיוחדת.

בהצלחה, ותזכה למצוא את הזיווג שלך הכשר במהרה.

מנשה ישראל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה