אמונה

הכל בידי שמים - גם שידוכין

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב זמיר כהן נכחתי בהרצאה שלך באשדודוהבנתי את התפיסה היהודית לגבי גורל האדם. אכן, אני במשך כמעט 10 שנים מתפללת לזיווג ןעבודה מסודרת ואני מקיימת מצוות ביני לבין הבורא וביו אדם לחברו ונותנת צדקה ובכל זאת לא השתנה גורלי עדיין אני רווקה ואין לי עבודה קבועה .איזו תשובה היהדות נותנת לכך שנית,האם יש הוכחה הסטורית כתובה לכך ששמו של רבי שמעון בר יוחאי כתוב על המגילות של ספר הזוהר אשמח לקבל תשובה במייל שלי

תשובה

לכבוד השואלת,

לא היה הזדמנות כעת להעביר את שאלתך להרב זמיר כהן, ואיתך הסליחה. ובכל זאת אנסה לענות על שאלתך בתור אחד מן צוות הרבנים הממונים לענות על השאלות.

1. אין ספק שיש לך הרבה זכויות בשמים עקב תפילותיך התדירות, מצוות שבין אדם למקום ובין אדם לחבירו ונתינת הצדקה, וראוי לך להמשיך בכל אלו הדברים. אמנם לגבי הענייה בתפלה, קיימים כמה כללים חשובים, ואכלול כאן אחד מהם שאקוה שיהיה לך לתועלת.

כי יתכן שמה שלא נענית בתפילתך, על אף אריכות הזמן, הוא רק משום שפשוט עדיין לא השלמת אחד מן התנאים הדרושים כדי שתגיע אליך התוצאה של תפלתך - ולא משום שהשם לא קיבל את תפילתך.

כי אחד מן כללי התפלה הינו, שאין לצפות אחר התפלה לענייתה; כי עצם הצפייה התמידי לדבר, דוחה (באופן רוחני) את התוצאה מלבוא (מקור: גמרא ברכות לב: וסנהדרין צז.).

ואם כן מה שנראה ליעץ לך, היינו שתתחילי שלא לצפות באופן מיידי ומעשי לתשובה על תפילותיך, רק תסיחי את דעתך לעסוק בשאר דברים במשך היום. כלומר, את יכולה להרגיש שהקב"ה שמע את תפילותיך ושהוא בודאי יענה לך בבוא הזמן; אבל אין לצפות לישועה מידית אלא צריכים להסיח את הדעת לדברים אחרים ואז מגיעה הישועה.

(וישנו גם מנהג בכלל ישראל, שאם יש צורך בישועה דחופה באיזה ענין, שיקבל המבקש על עצמו איזו מצוה או הנהגה טובה נוספת שיקיים בקביעות ובדייקנות בכדי להוסיף תוספת זכות כדי שיזכה לישועה [מקור: שולחן ערוך או"ח סוף סימן תקסב] (ואם את כבר עשית את זה, אין צורך לקבל עוד יותר מידי דברים)].

[גם אוסיף לך עצה חשובה בענין השידוכין (ויתכן שאת כבר עשית את זה, ואם כך - מחילה) היינו לעשות את ההשתדלות הדרושה, וכידוע לך שאינו מספיק התפלה לבד, אלא חייבים לשלב איתו גם ההשתדלות המעשית; והיינו, שיש צורך להתיפות כראוי לפני פגישה (גמרא קידושין ל:), וגם להודיע להרבה אנשים או שדכנים שמכירים בחורים בסגנון שאת מחפשת , שאת אכן מחפשת.]

2. ידוע הדבר שהדרשות של רבי שמעון זי"ע מובאות בזוהר הקדוש, אבל לא ידוע לי ששמו של רבי שמעון בר יוחאי כתוב על המגילות של ספר הזוהר. 

ואסיים בברכה שתזכי למצוא את הזווג ההגון בשבילך מתוך היסח הדעת, מישהו שיבין אותך ויעריך אותך באופן הכי נאות בחיים של תורה והרגשה של התקרבות להקב"ה,

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה