שאל את הרב - כללי

פירוש השם שלי

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אשמח אם תוכל לפרש את השם שלי (השם מורכב משני שמות) מורן יסכה את השם השני (יסכה) קיבלתי על שם סבתי שתזכה לחיים ארוכים, לאחר שביקשה מהורי. בנוסף, בתעודת זהות ובטפסים שונים אני מקפידה לרשום את 2 שמותי, אך האנשים קוראים לי רק בשם הראשון האם יש לכך השפעה אנרגתית? תודה

תשובה

לכבוד השואלת,

נא למחול על האיחור בתשובה עקב רוב פניות לאתר.

פירוש לשם שלך אפשר למצוא ע"פ מאמרי חז"ל בנוגע למרדכי הצדיק ולשרה אמנו.

מורן מורה על ענין שנזכר במרדכי הצדיק, שאמרו חז"ל (בגמרא חולין דף קלט/ב) ששמו של מרדכי מרומז בתרגום של המילים בתורה "מור דרור" (שמות פרק ל - פסוק כג). הכח המיוחד של מרדכי להיות בעל עוצמה פנימית לצאת ממצב שלילי, ולהתרומם מבחינה רוחנית ולהיות ראש ומנהיג בחכמה ובכישרון לכלל,  הם מאפיינים גם למי שיש את האותיות מור בשם שלהן.

יסכה היא אחת מן השמות של שרה אמנו (בראשית פרק יא - פסוק כט), ואחת מהסיבות שנקראת כך על שם שהיתה סוכה ברוח הקודש (פירוש רש"י שם).

א"כ ב' השמות ביחד מרמזים על היכולת המיוחדת להתקשר לרוחניות ולהשתמש בו לייצב את עצמו ואת אחרים במיקומם הנכון ע"פ רוחניות.

לשם ניצול כוחות אלו האדירים, טעון הרבה לימוד בהדרכת התורה ובספרי מוסר; וזה מן הצורך בכדי להביא את כוחות הנפש הטבעיים של הנושא שם כזה למקומם המאוזן, כדי שיוכל הנושא אותם להשתמש בהם כראוי לעבודת השם, ושלא יבוא ח"ו לטעות בהחלטה רוחנית ע"י איזה נטיה חיצונית או נגיעה אישית.

   ~~~

מי שיש לו ב' שמות, ביום יום, משתמשים באחד מבין השנים או בשתיהם כפי הרצון האישי, החברתי, וכו'; אבל בעת ברכה בבית הכנסת או נישואין וכו` יש להזכיר בפירוט את שני השמות.

ומ"מ, גם בהשתמשות היום יומי, הרי ככל שיש יותר אותיות בשם ישנן כוחות רבות יותר וצינורות שפע בשפע. ולכן אם את רוצה לבקש ממכרותיך להזכיר דוקא את ב' השמות כשקוראים לך, יתכן שיש בזה יותר המשכה של השפעות.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה