חברה והשקפה

קושי בשמירת נגיעה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, שמי הילה בת 24ואני מתחזקת מזה כשנתיים. אני מאוד מתביישת לשאול את השאלה הנ"ל אבל החלטתי שאני חייבת לשמוע את דעתו של הרב. אנימאוד רוצה זוגיות בחיים ומחכה לזה מאוד, אך מאוד קשה לי לשמור נגיעה ואני כל פעם נופלת למקום הזה מחדש.. החזקתי את עצמי למעלה מ-8 חודשים ללא מגע של גבר בכלל אך הרגע שהכרתי בחור שחשבתי שהנה זה מה שחיפשתי והתאהבתי בו, שוב נפלתי למקום הזה... אני כבר כמעט מיואשת מעצמי ורוצה לדעת מה עליי לעשות כדי לא ליפול שוב...

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית במשך 8 חדשים לשמור את טהרתך כבת ישראל. חלילה לך להשפיל את עצמך וחלילה לך להרגיש רע עם עצמך שנפלת לאחר זמן רב כל כך. אני מניח שבעבר לא שמרת על עצמך כל כך ובוודאי זה דבר שחסר לך כיום ובכל זאת החזקת את עצמך ולא נפלת כלל. כעת אציע להבא כדי שתצליחי לעמוד בזה מכאן ואילך, תאמרי מיד בתחילת ההיכרות עם כל בחור שרק יהיה, שלמרות שאולי את נראית פחות דתיה, את שומרת נגיעה ונמנעת מקשר גופני עד לחתונה וטהרה, דבר זה יסייע לך מאוד לעמוד בניסיון בפעם הבאה.

בוודאי שאם תוכלי להתחזק יותר ולהיראות כמי ששומרת את עצמך מקשר עם גבר, יהיה מבורך ביותר ואת תזכי בוודאי לתוספת כוח וגבורה לעמוד בניסיון לעתיד. כמו כן אציע לשמור מאוד לא להתייחד עם החבר שתכירי בבית אחד ולהיפגש רק בבתי קפה וכדו'.

אבל שוב אחזור על הדבר הראשון, שעלייך לשנן לעצמך שאין לזלזל בעמידה בטהרה 8 חודשים עקב נפילה אחת.

המשיכי בהתחזקותך המבורכת ותזכי לשפע רב מבוראך.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת נגיעהנפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה