אמונה

מדוע אנשים רבים כל כך מאמינים בדתות אחרות?

  • י"ט אייר התשפ"ג
אא

שאלה

איך זה הגיוני שהנצרות והאיסלאם זה חרטא אם כל כך הרבה אנשים בעולם מאמינים בזה, אם זה כל כך לא אמיתי אז כולםםםם היו מתגיירים או רובם....

תשובה

בס"ד   שלום וברכה,

 

אף לפני הנצרות והאסלאם, האמינו מיליוני אנשים בדתות אליליות. אז היית יכול לשאול את שאלתך על אותן דתות אליליות? בכל תקופה בהיסטוריה אנשים היו דתיים.

 

ההסבר לכך נובע מן העובדה שאלוקים ברא בבני האדם רגש דתי, לכן כל העמים בעולם המציאו דתות. זהו צורך אנושי, אך זה לא אומר שכל דת נכונה. כדי למצוא את דת האמת בעולם, צריך האדם להיות גם ישר ואמיתי עם עצמו, כמו אברהם אבינו שהתנגד לכל עבודות הפסלים בדורו וחיפש אחר ה' האמיתי עד שמצא אותו.

  רוב האנשים פועלים לפי הרגל, חוק העדר, ולא מחפשים את האמת. אך בגלל שיש בהם צורך דתי, הם מתחברים לאמונות ודתות שקריות, ואפילו למכשפים וקוסמים וכדו'. הנצרות והאסלאם הן דתות 'מתקדמות' יותר, וקרובות יותר לתורה, לעומת עבודות האלילים והפסלים שרווחו בעבר. לכן דתות אלה התקבלו על לב ההמונים והפכו לשתי הדתות הגדולות בעולם. כל זאת בגלל קרבתן המעטה לתורתנו הקדושה, שהיא המקור.   הנצרות והאסלאם הכירו את חוכמת התורה, ולכן חיקו אותה, הם לא רצו לקיים תרי"ג מצוות, ולכן המציאו דתות שכביכול 'מבטלות' את מצוות התורה. עובדה זו מעידה שלא רצו להתגייר, ולא רצו לקבל על עצמם עול תורה ומצוות.  

ראה בהרחבה על התפשטות הנצרות והאסלאם, ומדוע הפכו לדתות גדולות כל כך:

https://www.hidabroot.org/article/234375

https://www.hidabroot.org/article/234720

 

כמו כן, אמליץ לך לקרוא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית", המתארת דו-שיח עם אלוקים על שאלות רבות באמונה (הוכחות למציאות הבורא, משמעות החיים, אמיתות התורה לעומת דתות אחרות, למה אלוקים ברא אותנו ועוד). לקריאת החוברת, חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית".

  בברכה, דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:איסלאםנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה