אמונה

איך להאמין שה’ קיים?

  • כ"ה סיון התשפ"ב
אא

שאלה

היי הרב.
אני נערה רגילה ממוצעת באה מבית דתי
אבל לאחרונה אני מרגישה שחסר לי בתפילה ובבית מישהו כיאלו האמונה שלי בה' כבר לא מה שהייתה. כי איך אני יכולה להאמין שמשהו שלא ראיתי אף פעם קיים ?
ואז גם עלתה לי שאלה לראש ,שאת המוח שלי אני לא רואה ואני עדיין מאמינה שהוא קיים למרות שלא ראיתי אותו... איך אני מאמינה בזה אבל לא מצליחה להאמין שמשהו כל כך גדול ועצום קיים?

תשובה

שלום וברכה

אדם שחי פעם בשבט קטן, יכל אולי לחשוב, שהוא מאמין רק במה שהוא רואה, יש לו באר ליד הבית, ירקות בגינה, זורעים, יורד גשם, צומח, ותו לא.

אבל אנחנו, חיים היום בעולם של מידע, כל אחד  מאיתנו נחשף לכמויות עצומות של מידע, ואנחנו יודעים המון, על העולם, על ארצות שונות, על כוכבים רחוקים וכו', אבל אנחנו לא ראינו אפילו שבריר אחוז קטן מכל הדברים שאנחנו יודעים. 

היית פעם באוסטרליה? ראית פעם את מאדים? ראית פעם איך מתבצעת השתלת כליה? ראית אטומים ופרוטונים? ראית פינגוין?

אנחנו סומכים לחלוטין על הידע שאחרים מנחילים לנו.

לכן אין מקום לדבר על 'אמונה במשהו שלא רואים'.

אמנם, לומר שלא רואים את הבורא, זו אמירה הרבה פחות נכונה מאשר שלא רואים את המוח. כי הרי כל אדם מרגיש את הנשמה שלו, אנחנו נבראנו בצלם אלוקים, אנחנו שואפים לטוב, אנחנו מרגישים סיפוק מהתנהגות קדושה. בעלי חיים לא מרגישים את זה, משום שאין להם צלם אלוקים. הבחירה החפשית שלנו, הרצון לעשות טוב, להתאמץ ולוותר בשביל אחר, היכולת לאהוב אהבה אמיתית, שלא תלויה בדבר, כל זה תכונות אלוהיות שיש לנו בני האדם!

וכמובן אנו רואים את הבורא בכל רגע ורגע, כשאנחנו משתמשים ביצירה הגדולה שלו, החל מפלאים בגוף האדם, נחתך לך פעם חוט חשמל של מכשיר? ראית פעם רכב שמקבל מכה? זה נשאר כך, ואילו הגוף שלנו - חתכנו את האצבע, והוא מתקן את עצמו, סוגר את החתך, מעלה עור חדש במקומו. וכלה בפלאים בטבע, המוכן ומזומן כולו לשימושינו עם המגוון הגדול של יופי טעם וריח. האמן ניכר ביצירתו, והבורא בעולם עצמו.

בברכה

הרב משה כהן


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אמונהמציאות הבורא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה