תפילה וברכות

מצוות התפילה לאשה נשואה

  • כ"ה ניסן התשפ"ב
אא

שאלה

שלום וברכה, ותודה מראש!
אני אשה נשואה עם ילדה בת שנתיים ועוד ילד אחד בדרך ב"ה. לפני שהתחתנתי הקפדתי על תפילה אחת ביום לפחות (בדרך כלל תפילת מנחה), הרגשתי שיש לי הרבה זמן להשקיע בצפייה בשיעורי תורה וברוחניות.

אחרי החתונה , התחלתי ללמוד (סטודנטית להוראת מתמטיקה במכללה דתית), ילדתי את ביתי הבכורה (היום בת שנתיים) והיום אני בהריון מתקדם. אני מרגישה באופן כללי שאני משקיעה את כל כולי בילדה שלי, בבעלי ובבית, וב"ה מאוד שמחה על כך! רק שרוב הפעמים אני לא מצליחה למצוא זמן לתפילה!

אמרו לי פעם שנשים נשואות עם ילדים לא חייבות בתפילה ומספיק שיאמרו את ברכות השחר ואת קריאת שמע עם הפרשה הראשונה (על זה אני מקפידה בכל יום ב"ה!) אבל תמיד זה מרגיש לי לא נכון, לא מספיק..אולי קצת רמאות.. לא יודעת.

עצוב לי כי פעם הקשר שלי ושל הקב"ה היה מאוד מאוד קרוב, והיום אני מרגישה שאני רחוקה מכך כל כך. ב"ה משתדלת לעמוד בהלכה, צניעות וללמוד כשיוצא לי, אבל לא מצליחה להתפלל, ומפריע לי שזה רחוק ממני מאוד. אני באמת רוצה להתקרב יותר להשם, ומקווה שכל הבית שלנו יתקרב יותר להשם, ושנשתפר במה שאנחנו יכולים!

מה אני עוד יכולה לעשות? האם אני יכולה לומר ברכות השחר, ברכות קריאת שמע, קריאת שמע ופרשותיה ושמונה עשרה ובכך לצאת ידי חובת תפילה? אני יכולה אולי להתפלל ערבית וזה יהיה בסדר (זאת השעה שהבית רגוע ויש זמן לנשום..)

אשמח אם הרב יעזור לי למצוא את הדרך חזרה לתפילה אמיתית מהלב, ומתוך כך חיבור להשם יתברך.

אגב, אני התחתנתי עם אשכנזי (ספרדיה במקור)

מחילה ענקית על האורך של השאלה, זה ממש חשוב לי..

תשובה

שלום וברכה

נראה שהדרך הנכונה היא כפי שכתבת לומר בבוקר רק ברכות השחר וקריאת שמע.  ואם יש לך פנאי בבקור לומר תפילת עמידה תתפללי תפילת עמידה מיד לאחר קריאת שמע ואם לא תוכלי להתפלל תפילת עמידה בערבית.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עמידהערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה