חברה והשקפה

הרגשה טבעית להקב"ה

  • י"ט ניסן התשפ"ב
אא

שאלה

שלום וברכה לכל הרבנים בהידברות, אתם לא מבינים איזו מצווה אתם עושים, כמה אני רואה אתכם, אתם עוזרים לי מלא.

אני בחור דתי לומד בישיבה וכל הזמן בתחילת הישיבה במשך חצי שנה בדקתי את כל הוכחות בורא עולם , את אמיתות התורה שבכתב ובעל פה, ובסך הכל מצאתי תשובות אחרי הרבה זמן, תשובות מספקות ומבחינת השכל אני שלם לגמרי (ברוך השם).
אבל יש לי בעיה כבר כמה זמן, יש שכל ויש רגש, בשכל עניתי על הכל, אבל ברגש אני לא מרגיש את ה', אני רוצה לקום בבוקר ישר להרגיש חייב לרוץ לתפילה להקב"ה להתפלל אליו אני מאמין בו בלב שלם אבל על הבוקר להסביר לעצמך את כל ההוכחות לא כזה עובד, אני רוצה להרגיש אותו באופן טבעי, אני רוצה להרגיש יש אלוקיים באופן טבעי ברגש. לדוגמא בפורים כששתינו אז ניסיתי מאוד להיכנס לרוחניות בעזרת השתייה כמו שלמדתי, אבל אין , לא הרגשתי בכלל, הרגשתי שאני לא יכול לענות לעצמי על ההוכחות שהוכחתי כי אני שתוי אבל גם לא מרגיש את ה'..
אני חייב עצה / הכוונה, גם ספר טוב שיעזור לי להרגיש את הקבו"ה באופן טבעי ותמידי- איך להרגיש את הקב"ה באופן טבעי כל הזמן, לא בהכרח שהוא איתי כל הזמן (אפשר גם אבל לא זאת כוונתי, אלא שהוא קיים, שאני באופן טבעי כל הזמן ברגש לא בשכל ירגיש שהוא קיים, גם כשהשכל לא פועל.
תודה רבה לכם מאוד וסליחה אם הארכתי.. חג שמח ויום טוב!

תשובה

שלום וברכה

אם אני מבין נכון יש לך את הרצון להרגיש את קרבת אלוקים לי טוב, להשתוקק לבורא עולם בכל עת ובכל זמן.

הרגשה זו שהינך מתאר היא הרגשה שמקבלים במתנה מבורא עולם אחרי עבודת השם, ההרגשה שאתה מתאר היא הרגשת תענוג בעבודת ה' שאז הבחירה כבר נחלשת כי הלב נמשך לטוב ולתענוג ולאור הגדול וליצר הרע כבר כמעט ואין לו מה למכור.  הרגשה זו אינה באה מעצמה! למשך תקופה צריך לעבוד ה' בהתאמצות, לרתום את החומר לעשיית מצוות, ולהתאמץ בכוונה בתפילה בברכות וכו' וכו' בכל ענייני "עשה טוב", לשמור על עצמך מראיות אסורות וממאכלות אסורות או שכשרותם מפוקפקתועוד ועוד מכל הניסיונות שהאדם נתקל בהם ועומד בהם בצלחה ובזה או מקדש ומטהר את עצמו.

לאחר עבודה תמידית בשבירת היצר בסור מרע ועשה טוב ללא כל הרגשה פנימית של קירבה ודביקות ה' שולח אור גדול לנשמה והאדם מתלקח בלהבת אש קודש, לקרבת ה' ולדביקות בה' שהיא בבחינת עולמך תראה בחיייך, כבר בעולם הזה מרגישים קרבת אלוקים מעין ההרגשה בעולם הבא.

עבוד את ה' במסירות נפש ובעז"ה תזכה לזה.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עבודת השםרגש בעבודת השם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה