הלכות ומנהגים

מספר שאלות בנושאים שונים...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. קראתי באתר ויקיפדיה על המורמונים וראיתי שרשום שם שהם נהגו לטבול קורבנות שואה לאחר מותם לדת המורמונית. רשום גם שרש"י, רמב"ם, מנחם בגין ועוד אישים מוכרים אחרים הוטבלו לאחר מותם.. ועכשיו אני קצת מבולבל, כי נשמע לי קצת הזוי שאנשים כמו רמב"ם ומנחם בגין הוטבלו לדת אחרת לגמרי למרות היותם יהודים, באיזה זכות הם הוטבלו לדת שקר כזו או אחרת לאחר מותם ואיך זה אפשרי ואיך זה אפשרי בכלל לטבול את גופתו של רמבם שחי לפני 800 שנה... שאלה 2- ידוע לי שליהודי אסור לגלח את שיער פניו בסכין. ז"א שאסור לגלח זקן\שפם בסכין גילוח אם כן איך מותר שאלה 3-מהן העבירות החמורות ביותר עפ"י התורה ומהן המצוות החשובות ביותר 4-האם יהודי שלא עבר ברית מילה נקרא גוי ידוע לי גם שמי שנולד לאם יהודיה נחשב ליהודי גם אם אביו לא יהודי. איך יודעים שהאם נולדה לסבתא יהודיה אם הם לא שימרו את המסורת ולא הלכו בדרכי התורה 5 - אני ומשפחתי עלינו לארץ בשנת 96 וקיבלנו פה אזרחות-ז"א שניתנה לנו זכות לעלות לארץ עקב היותינו יהודים, אמי לא יהודיה אני כמעט בטוח אז איך זה שאני מסומן כיהודי בתעודת זהות 5-אני מנסה להעמיק בדברי יהדות, קורא באינטרנט על יהדות ואישיים יהודים משפיעים. ובכללי על משעות המצוות ומועדים.. עכשיו כל פעם שאני מנסה לקרוא את התנ"ך מהתחלה אני מאבד ריכוז כי השפה התנכית קצת קשה להבנה והרבה מילים וצירופי אותיות לא מובנים לי ולכן אני מרגיש שאני מחמיץ הרבה מן הכתוב.. יש איזושהי דרך שונה ללמוד מההתחלה ועד הסוף ראיתי את כל הקטעי ווידיאו של הרב זמיר כהן על פרקי האבות, באמת חומר מעניין, האם הוא מובא מהתלמוד מה היית אתה ממליץ לי לשמוע\לראות\לקרוא באתר שלכם שיהיה קשור יותר בתורה ובעשיית מצוות ופחות בקבלה ובנושאים הקשורים למיסטיקה נולדתי בתאריך 01.01.1989 מהו התאריך העיברי שבו נולדתי ומה זה אומר עליי מבחינה אסטרולוגית כי ידוע לי שגם התאריך הוא בעל משמעות. קראתי על מזל גדי (אגב המון דברים נכונים לגבי עצמי באמת הדימו אותי כי לפני זה תמיד חשבתי שדת, אסטרולוגיה ומיסטיקה זה שטויות ומקורם באמונות תפלות..) אבל עכשיו אני לא מפסיק להתעניין בזה. מקווה לקבל תשובות, תודה רבה מראש!!

תשובה

שלום וברכה

א. הדת המורמונית היא המצאה של שנות המאה ה19 כפי שנתברר על ידי החוקרים. לא מדובר על הטבלת גופו הטהור של הרמב"ם אלא על דבר שחידשו מייסדי הדת שהם יכולים ל`זכות` את הרמב"ם בכניסה לדת המורמונים על ידי שמורמוני החי עכשיו יטבול בעבורם. אם מישהו יחדש דת שבכללו יהיה הסעיף הבא: בהרמת ידו של הכומר כלפי מעלה בנטיה לצד ימין הופכים כל המתים להיות בני הדת המחודשת, ובהרמת ידו של הכומר כלפי מעלה בצד שמאל הופכים כל החיים ביבשת מסויימת להיות בני הדת המחודשת. האם היית נבהלת בממעשה כזה ההופך אנשים קדושים להיות בני דת מזוייפת??? זה אותו הדבר.

ב. אין איסור גילוח באיזור השפם. אסור לגלח זקן בתער, והדרך שאפשר להסיר זקן על פי התורה היא 31>ג. העבירות החמורות ביותר הן אלו שעונשם כרת, המצוות החשובות ביותר אין אנו יודעים מכיון שהקב"ה לא הודיע לנו את הדרגות במצוות. יש לקיים את כל מה שאנו יודעים ולקבל עלינו לקיים את כל מה שיוודע לנו. יהודי שלא עבר ברית מילה הוא יהודי לכל דבר ועניין. אם מקובל במשפחה שהאם של האם היתה יהודיה, אפשר לקבל את הדבר כנכון ולהתחזק כיהודי. אם אפשר לברר זאת במסמכים, הכי טוב.

5. קבלת זכות עליה לארץ אינו קשור ביהדות אלא ב`חוק השבות` שחוקקה כנסת חילונית, כך שמכח החוק הזה ניתנת זכות עליה לאלפי גויים מוצהרים בגין קשר כל שהוא לסבא יהודי. אם אכן תברר שאימך איננה יהודיה לפי ההלכה, עליך להתנהג בהתאם. גם לגוי יש תפקיד ודרך חיים על פי התורה, אלא אם כן יש בקרבך תחושה של התקרבות להקב"ה דוקא על ידי קבלת היהדות על ידי התגיירות.

6. בצעדים הראשוניים לא כדאי ללמוד תנ"ך לבד, תטה אוזן להרצאות שישנם בשפע באתרינו, אלו הניתנות על ידי הרב יצחק פנגר, וכן על ידי הרב בן פורת, בטוחני שתהנה מאוד. בתוכניות הטלויזיה שלנו שיתחילו בעוד כשבוע יהיה פינה קבועה ללימוד התנ"ך על פי חז"ל, ואולי תוכל להתחבר דרך שם. מכיון שאינני יודע אם פניך להתגיירות, אינני יודע בדיוק מה להציע לך כחומר לשמיעה, ישנן הרצאות המתאימות גם לגויים, כמו האמונה בבורא עולם, פלאי הטבע, ומידות האדם, ערכים בין אנושיים, שהם ענינים אוניברסליים הנוגעים לכל באי עולם.

ברור שדברי הרב זמיר כהן שאובים מדברי חז"ל. התאריך העברי שנולדת בו יהיה היום שבו תתגייר, אם תתגייר, כל עוד לא נתגיירת התאריך הלועזי הוא הקובע בשבילך בעניני המזל וכו`. ולמי שאינו יהודי המזל הוא בהחלט בעל משמעות כפי שאתה רואה בהקשר שלך למזל גדי. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גיוראיסור גילוח בתער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה