חברה והשקפה

הוצאת זרע לבטלה

  • ה' אדר התשפ"א
אא

שאלה

היי נעים מאוד אממ רציתי להתייעץ איתך כבוד הרב לגביי הוצאת זרע לבטלה אני כבר כמה חודשים אפילו יותר נראליי עובר את זה זה תוקף אותיי שוב ושוב ולפעמים אני מצליח לעמוד מול היצר הרע ולפעממים בכלל לא אני שומר שבת כבר שנה כמעט חזרתיי בתשובה אבל בכמה החודשים האלה זה תוקף אותיי שוב שוב וזה קשה לי זה אוכל אותי מבפנים אני לא יודע מה לעשות אם עצמיי קשה ליי להתמודד אני לא רוצה שזה יהרוס את עצמיי אניי חיפשתיי מלא טיפים מלא סרטונים איך להתמודד זה אבל אין אני חוזר לאותה נקודת בהתחלה בה אני עושה את זה שוב ושוב אני פונה אלייך בתקווה שתוכל להאיר את עייני ולעזור ליי איך להתמודד עם זה מה לעשות זה מאוד קשה ליי אני מבין את חומרת המעשה אבל זה קשה ליי מאוד אני רק בן שלוש עשרה ואני לא רוצה להרוס את עצמי בכך שאני חוטא שוב שוב בבקשה תחזור אליי ותעזור ליי

תשובה

שלום וברכה

ראשית אסור להתאכזב מנפילות. זה דבר שקורה ואף יקרה בעתיד. התפקיד שלך היא לנסות ולהצליח לעמוד ככל האפשר ולפעמים תיפול פה ושם וצריך להמשיך ולהיזהר ולא ליפול מכאן ואילך אבל לא לפחד מנפילות כלל. עיקר מטרת הנפילה של האדם על ידי היצר הרע היא לשבור את האדם יותר מאשר החטא עצמו. צריך לדעת שהעיקר של האדם לא לפחד מהנפילה ולא להישבר כלל מכל נפילה.

אציע לראות את המאמר הבא https://www.hidabroot.org/question/99304. המשך להתחזק בתורה ותשתדל ללמוד תורה הרבה וה' יהיה בעזרך שתצליח לעמוד איתן בניסיונות אלו. 

נשמח לעמוד לצידך עוד וה' יתן לך את הכוחות שתתחזק ביראת שמים.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נפילההתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה