הלכות ומנהגים

ויכוח על שם שני

  • כ' כסלו התשפ"א 
אא

שאלה

בס"ד
שלום כבוד הרב. נולדה לנו בת מתוקה לפני כחודש. ב"ה בעזרתכם הרבה בחרנו לה את השם תהילה( שם שבעלי בחר,אני פחות התחברתי בהתחלה).רציתי להוסיף לה שם שני על שם סבתי שנפטרה לפני כשנתיים והייתה חשובה ויקרה לי מאוד .בעלי לא ככ בעד בלשון המעטה,הוא אומר שהשם מיושן ויבייש את הילדה.שם הסבתא עליזה,הצעתי אליס או אלין כשם שני והוא טוען ששם שני שאינו השם המקורי זה מיותר. בסופו של דבר הוא אמר שאעשה מה שנראה לי. עכשיו אני בבעיה, כי אני לא יודעת מה להחליט,בייחוד שבעלי לא ככ רוצה בכך ומסכים רק כי לחצתי עליו. מה הרב מציע? אשמח אם תענה לי במהרה שנוכל להשאיר את ההתלבטות הזו מאחורינו בהקדם...תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

מציע להישאר עם השם תהילה למרות שהשם עליזה הוא באמת שם יפה וטוב ואף לא מיושן. לאחר שכבר נותנים שם לא ראוי לשנות או להוסיף ללא סיבה מיוחדת.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:שמותשינוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים