זוגיות

רווקות מאוחרת

  • ז' כסלו התשפ"א
אא

שאלה

שלום לרב, אני בן 25 בעל תשובה כבר 6 שנים.
אני בחור מאוד רציני בחזרה בתשובה שלי לוקח מאוד ברצינות את עבודת השם.
כשחזרתי בתשובה בעוונתי הייתה לי חברה ויחד חזרנו בתשובה. יצאנו ביחד מספר שנים.
כשהחלטנו שאנחנו רוצים להתחתן כראוי להלכה מס חודשים לפני היא החליטה לעזוב אותי כי רצתה לחזור בשאלה. ועשתה זאת לצערי . אני ב"ה המשכתי להתחזק ויצאתי למספר שידוכים במהלך השנים האחרונות תוך כדי שניתקתי קשר מכל הידידות שלי מהעבר והיום אני שומר נגיעה באופן מלא כבר שנים.
לפני כשנה הכרתי בחורה בשידוכים ושנינו החלטנו שאנחנו רוצים להתחתן זה התקדם מהר מאוד, אפילו היה כבר וורט. ההורים שלה החליטו שהם מפחדים שתוך חודשיים מאז שאנחנו מכירים נתחתן. בפרט שהיא הייתה בת 19 ואני 24 והם רצו לדחות את החתונה. לכשסירבנו לכך הם פנו לרב שהם בקשר איתו והרב פסק שאסור לנו להתחתן ונימק את זה בכך שלא למדתי בישיבה באופן מסודר (אף על פי שמאוד רציתי ללמוד אחרי החתונה). ושהוא יתיר לנו להתחתן רק אחרי שאלמד שנתיים בישיבה.
הקשר נותק ומאז התחלתי לסבול מכאבי בטן וצער.
אני לא מוצא את עצמי בעולם השידוכים ואף על פי שאני בחור נאה ואין לי שום בעיה חוץ מזה שאני די עני, לא הצלחתי למצוא שום בחורה שתתעניין בי כראוי.
ואני לא בחור בררן כל כך.
במהלך השנים האחרונות אני נאבק בפגם הברית והצלחתי להגיע למצב שאני שומר את עצמי חודשים ארוכים ללא שום פגם.
אחרי בכיות ותעניות וצדקות ותפילות רבות על מנת לשמר את עצמי מהחטא הזה.
לאחרונה מחילה שאני אומר פשוט נמאס לי.
נמאס לי מאוד.
המאבק הבלתי נגמר הזה, והכי חמור שכשאתה אומר שאתה לא יכול לסבול את זה עוד תולים את האשמה בך שאתה לא מספיק שמור ולא מספיק לומד ולא מספיק קדוש.
אני רווק במשך שנים ארוכות והצפייה ממני לא לבטא שום צד של מיניות במשך שנים ארוכות ואז אחרי זה אם ביטאתי לאכול את עצמי מבפנים כל כך אם אני נופל חונקת אותי מאוד .
פעם היה מותר פילגש היום אסור.
פעם היה יותר פשוט להתחתן היום לא.
אין היום רבנים שידעו למצוא פתרון לצער האיום שהיום רווקים נמצאים בהם דורשים מאיתנו במשך שנים ארוכות לשמור את עצמנו.
יש לי חבר רווק בן 33.
אם אני יהיה כמוהו? אני אמור לשמור את עצמי 8 שנים עכשיו?
מה הפתרון, אני מרגיש שהדבר הזה מזעזע אצלי מהיציבות שלי בחיים.
זה לא רק המין זה בעיקר שאין לי זוגיות שאין לי מי שיחבק אותי. מי שיאהב אותי.
לדחוק אותי לחפש יותר זה פשוט מרגיז. אני לא יכול להכריח את המציאות לעבוד עבורי. ולהתפלל על זה הרב תאמין לי שאני מתפלל. באמת מה הלאה.. לרב יש עצה טובה?
 

תשובה

שלום וברכה

א. מצער מאוד שהקשר עם כלתך נותק בצורה אכזרית כל כך ללא שום הצדקה. בטוחני שהיא מצירה על כך בדיוק כמוך. מצווה ללכת לאחד מגדולי ישראל כמו הרב ראובן אלבז וכדו' שיורה לה להתחתן ולא לנהוג לפי הוראת רב פלוני שלדעתי אינה נכונה ואינה מוצדקת.

ב. אם אין דרך חזרה הרי שיש להגיע לפיוס שלם ומוחלט ביניכם כי כל זמן שיש קפידא ביניכם זה מונע משניכם להתקדם ועל כן במקרה ואין אפשרות להתקדם יש לסלוח בלב שלם לכלתך לשעבר ולבקש ממנה סליחה גמורה למרות שאינך אשם בדבר.

ג. חובת הזהירות מפגם הברית הוא לרווק ונשוי זקן וצעיר ואין מקום להקל בדבר בשום צד. אולם הכישלון פה ושם הוא כי מעפר אנחנו ולכן הכשלונות הם חלק מהחיים שבע יפול צדיק וקם ואחר כל נפיהל אפשר להמשיך להתעלות וכבר אמר אחד מגדולי החסידות שאדם שאינו יכול מיד לאחר חטא להתחזק ולהתפלל תפילה בכוונה לאחר חטא לא דרך עעל מפתנה של החסידות.

לאחר כישלון אין לאכול את עצמך ואין להישבר ואפילו לא להרגיש טמא, תמיד ניתן לתקן ובוודאי שנפילה של רווק צעיר אינה דומה לזקן וחז"ל אמרו שהקב"ה שונא זקן נואף אבל לאלא צעיר למרות שבוודאי זה חטא אבל אין זה דומה לחטאו של זקן שיצרו כבר אינו בתוקפו. עינוי הנפש לאחר החטא - בשונה מתשובה וניסיון להמשיך ולהתגבר - הוא עצם היצר הרע לשבור את האדם ולהפוך אותו לחוטא בשוויון נפש כי הוא כבר ממילא אבוד. יש לדעת כלל גדול. כל הרהור חרטה שגורם לאדם להתחזק זה דרך תשובה נכונה וכל הרהור חרטה ששובר את האדם וגורם לו להתייאש זה עצת היצר הרע.

ה' יעזור שבקרוב תינשא לבחירת לבך בלב שלם וזיווגך יזדמן לך מאת ה' כדברי חז"ל במסכת מועד קטן דף יח עמוד ב 

אמר רב משום רבי ראובן בן אצטרובילי: מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים מה' אשה לאיש. מן התורה - דכתיב +בראשית כ"ד+ ויען לבן ובתואל ויאמרו מה' יצא הדבר, מן הנביאים - דכתיב +שופטים י"ד+ ואביו ואמו לא ידעו כי מה' היא. מן הכתובים - דכתיב +משלי י"ט+ בית והון נחלת אבות ומה' אשה משכלת. 

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כלהזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה