נשים

מה ניתן לעשות בהריון כדי שיצא הילד צדיק בע"ה?

  • כ"ח חשון התשפ"א
אא

שאלה

שלום, רציתי לשאול על מה ניתן לעשות בהריון כדי שיצא הילד צדיק בע"ה. שאלה נוספת - אני בתחילת ההריון ורציתי לשאול האם כבר העובר (עוד אין לו 40 יום) שומע אותי ומרגיש את מה שאני רואה וחושבת? תודה

תשובה

שלום רב,

1. מובא בספר מעבר יבק (מאמר שפתי צדק פרק ה) שראוי לאשה שתיזהר בימי עיבורה שלא ללכת וגם לא להסתכל במקום עבירה, וכל שכן שתשמור עצה מכל טינוף חטא, יען כי העובר במעיה צופה ומביט ויודע הרבה.

וכיוצא בזה כתב בספר שבט מוסר (פרק כד) שיש לאשה להיזהר בפרט בימי עיבורה שלא תיכנס במקומות של טומאה ובמקומות שיש שם ריח רע, לפי שהולד נוצר כפי ראות עיניה. אלא תשב בימי עיבורה במקומות קדושה וטהרה בבתי כנסיות ומדרשות, ותתמיד לראות תלמידי חכמים חסידים ואנשי מעשה. ותשמע דבר תורה שהדברים נכנסים באזנה ומתקדש הולד בקרבה.

ומטעם זה יש נשים שנוהגות לטבול במקווה בחודש התשיעי להריונן בלי ברכה, כי הוא סגולה לילד להינצל מכל ראיות לא נכונות שראתה אימו בימי עיבורה (יעויין בספר נטעי גבריאל הלכות נדה חלק ג' פרק נו סעיף יט שהביא סגולה זו מספר זכירה וספר סגולות ישראל, ושכן נתפשט בכמה קהילות, ושכן המנהג בעיר הקודש טבריה, ולעומת זאת הביא מספר בנה ביתך בשם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל, ומהאדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל בספר שערי הלכה ומנהג, שלא הייתה להם קבלה על מנהג זה).

2. לא ידוע.

בשעה טובה,

הלל מאירס

 

 

 

 

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:הריוןבעלי חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה