חינוך ילדים

שרוול ארוך לילדה

  • כ"ט אב התש"פ
אא

שאלה

בס"ד
שלום וברכה,
אנו משפחה די שמרנית שבת כשרות טהרה וכדו
יש לנו ילדה שעולה לכיתה א
לאחר חיפוש אחר מסגרת מתאימה לילדה רשמו לבית ספר ממלכתי דתי שקצת מעל הרמה המקובלת בממלכתי, בנים בנות נפרד שרוול אחרי המרפק

אח נוצרה "בעיה" קטנה יותר מצד האישה
היא ב"ה הולכת בקו רגוע ולא חושפני(לא גופיות ולא ומכנסונים קצרים) אך איך יהיה ניתן לדרוש מהילדה ללכת בצורה מוסויימת שזה כללי בית הספר חציות ושרוול ראוי לפי הלכה אבל האמא לא עומדת בכללים שהצוונו לילדה איך להתמודד עם הפער הזה?
מצד אחר חשוב לנו גם החינוך התורני וההרגלים החיוניים בכללי הצינעות וערכים יהודים טובים
איך מצד שני לא לגמורם לבלבלו וחוסר נוחות לאישה במובן החינוכי ,כמו שאומרים נאה דורש נאה מקיים
איך אפשר להתגבר על הבעיה הזו בלי לפגוע בקונפליקט החינוכית לילדה
האישה קצת מודאגת וחושבת אולי הבית ספר קצת מעל לרמה הרוחנית של הבית
נשמח לתשובה?

שאלה 2
מדוע יש להקפיד על שרוול אחרי המרפק?גופיות וודאי שלא הולכים אצלנו אבל שרוול נורמאלי סטנדרטי מה בעיה? זה בסך הכל עוד 10-15 ס"מ מדוע ההתעקשות על עד המרפק או קצת פחות עדין רוב חצי מהזורע מכוסה

 

תשובה

שלום וברכה

ראשית אבקש סליחה שלא ראיתי את שאלתך עד עתה. עקב עומס על המערכת לא ראינו את שאלתך עד הנה ואיתך הסליחה.

ילדה יכולה להבין שבבית הספר צריך ללכת לפי קוד מסויים כמו שיש תלבושת בבית ספר כך הוכלים עם שרוול מסויים בלי קשר לאיך שאימא הולכת הרי אימא גם לא הולכת עם תלבושת.

אמת שכאן קצת שונה כי בכל זאת באים אל הילדה ואומרים לה שצריך ללכת ככה וככה כי זה מה שצנוע. ולכן היא מרגישה סתירה ובוודאי שההי עדיף עד כמה שאפשר להאריך את הבגד בכמה ס"מ כדי לא לגרום סיבוכים לילדה. הרי כפי שכתבת בשאלה מס' 2 10 ס"מ זה לא מקום להתעקשות ולכן לטובת הילדה היה כדאי לוותר על כמה ס"מ וללכת בצורה שהבת לא תרגיש מסובכת. בוודאי שזה לא יהיה נכון לוותר על החינוך של הילה לערכים ולהכרת המסורת היהודית וההלכה בגלל כמה ס"מ פה ושם. יתכן באמת שהבת תוסיף לכם קצת התקדמות רוחנית ותעלה אתכם קצת יותר אבל זה סך הכל ריווח נוסף על הריווח של חינוך הילדה כראוי. הרי כולנו רוצים להתקדם ולהתחזק ויש לשמוח שיש לנו דחיפה להתחזקות עוד טיפה ועוד טיפה.

אם  תרצו להתייעץ טלפונית בהרחבה כדי לסדר את הדברים ולמצוא את הפיתרון המתאים לכם, נא לשלוח מס' טלפון ונשוב איליכם.

2. ההלכה קובעת תמיד כללים ברורים מה מותר ומה אסור. כמובן שההלכה היא תורת אלוקים תורת חיים. ההלכה קובעת שהיד מהמרפק והלאה הוא בגדר של ערווה. אף אם אולי יטען הטוען (אף אם זה אולי בצדק)  שמעט אחרי המרפק אין בו חשש הרי שאין כבר עכבה לשני לטעון שעוד כמה ס"מ גם לא נורא עד שתבוא הטוענת ותטען ומה כבר קרה שאין שרוולים בכלל וכך ממשיכים לרדת מטה מטה. כל כלל שהתורה נותנת, הוא גדר שכאשר פורצים אותו אין לזה סוף ואי אפשר לדעת לאן זה יתגלגל. כשם שחוקית אסור לעבור באור אדום גם כאשר אין רכב בא מכיוון אחר, מאחר וברגע שנתיר לו לעבור זה יתגלגל לכל מיני תירוצים והסברים שהרכב היה מרחק עצום ועוד ולכן יש גדר שאסור לעבור אור אדם והעובר ייקנס ללא קשר אם היתה כאן סכנה או לא. כך יש לנו להבין את החשיבות של שמירה על כל הכללים כראוי.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חינוךצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה